Partnerami Olimpiady odpowiedzialnymi w całości za ułożenie pytań oraz weryfikację wyników na każdym etapie są renomowane uczelnie wyższe: Politechniki Warszawska, Łódzka, Poznańska i Wrocławska, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie oraz Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych. Nad poziomem merytorycznym czuwa także Polskie Towarzystwo Informatyczne.
Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o Internecie to wyjątkowy konkurs dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Dotyczy szeroko rozumianej wiedzy o internecie i technologiach informatycznych.Do uczestnictwa w Olimpiadzie zaproszonych jest co roku ok. 15 tys. szkół z całej Polski, a w pięciu poprzednich edycjach wzięło udział prawie 320 tys. osób. Pierwszych pięć edycji organizował Dialog, który w 2011 roku dołączył do Grupy Netia. W tym roku po raz pierwszy do grona organizatorów dołączyła także Grupa Allegro.
„Mamy nadzieję, że tegoroczna edycja Olimpiady będzie cieszyć się nie mniejszym zainteresowaniem, jak poprzednia, w której wzięła udział rekordowa liczba uczestników. W Olimpiadzie – jak pokazuje pięć dotychczasowych edycji – biorą udział młodzi ludzie z całej Polski. A w finałach są mieszkańcy małych miejscowości, często z terenów z ograniczonym dostępem do zaawansowanych usług internetowych i do instytucji szerzących wiedzę na ich temat” – mówi Tom Ruhan, członek zarządu Netii. „Projekt edukacyjny o tak szerokim zasięgu jest zbieżny z naszą misją: szerzeniem idei społeczeństwa informacyjnego i dostarczaniem świata on-line” – dodaje.
W tym roku po raz pierwszy współorganizatorem Olimpiady jest Grupa Allegro – największa marka e-commerce w Polsce. „Cieszymy się, że możemy przyłączyć się do takiego projektu” – mówi Marcin Majchrzak, Kierownik ds. projektów edukacyjnych Grupy Allegro. „Wiedza o technologiach internetowych staje się niezbędna. A połączona z pasją, którą mają Net Mastersi – daje nowe możliwości, otwiera drogę na najlepsze kierunki studiów, inspiruje do ciekawych projektów badawczych czy wyboru wymarzonego zawodu. Dla każdej drużyny, jak i dla nas samych będzie to wspaniała przygoda”.
Nowa formuła konkursu…
Tegoroczna edycja konkursu odbędzie w nowej formule. Do zmagań będą mogły przystąpić 3-osobowe drużyny ze szkół ponadgimnazjalnych pod nadzorem nauczyciela prowadzącego. Drużyny zostaną przydzielone do 7 okręgów. Do I etapu przystępują wszystkie zarejestrowane drużyny. Do II etapu przejdzie po 50 najlepszych drużyn z każdego okręgu. Do Wielkiego Finału przejdą 3 najlepsze drużyny z każdego okręgu.
Podczas dwóch etapów testów online oraz w Wielkim Finale na żywo uczestnicy będą rozwiązywać zadania z zakresu m.in. algorytmiki, programowania, baz danych, sieci komputerowych, grafiki komputerowej, podstaw telekomunikacji, sieci społecznościowych, systemów operacyjnych, informatyki gospodarczej i bezpieczeństwa w sieci.
Drużyny zarejestrowane w VI edycji, które odpadną w eliminacjach lub półfinałach online będą miały szansę na zdobycie jednej „dzikiej karty” uprawniającej do startu w finale. Karty będą nagrodą w konkursie zorganizowanym na stronie internetowej magazynu komputerowego CHIP, patrona medialnego Olimpiady.
…i nowe, jeszcze ciekawsze nagrody
VI edycja to nie tylko nowa nazwa, nowi organizatorzy, partnerzy i nowa formuła, ale także nowe, wyjątkowe nagrody. Nagrodą główną dla najlepszej drużyny jest pakiet pełnej opieki podczas nauki na uczelni wyższej (stypendium finansowe, staż, warsztaty i wejściówki na prestiżowe konferencje naukowe) dla każdego z trzech członków drużyny oraz sprzęt elektroniczny. Nauczyciel prowadzący zwycięską drużynę otrzyma sprzęt elektroniczny oraz pakiet wejściówek na prestiżowe konferencje informatyczne.
Net Masters Cup został objęty Honorowym Patronatem Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz Naukowego Towarzystwa Informatyki Ekonomicznej. Patronat medialny nad wydarzeniem objęli magazyn komputerowy CHIP oraz portal Onet.pl
Więcej informacji o Olimpiadzie można znaleźć na stronie www.netmasterscup.pl
Harmonogram:
ZAPISY DRUŻYN
9 stycznia – 1 marca 2013 – kampania informacyjna, eliminacje wewnątrzszkolne i zapisy drużyn za pośrednictwem portalu netmasterscup.pl
TESTY ON-LINE
18-22 marca 2013 – I etap testów on-line
4 kwietnia 2013 – ogłoszenie wyników I etapu testów on-line
22-25 kwietnia 2013 – II etap testów on-line
20 maja 2013 – ogłoszenie wyników II etapu testów on-line
WIELKI FINAŁ
17 czerwca 2011 r. – Wielki Finał Ogólnopolski na żywo
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz