Baśń Joanny Brzeskiej z Łodzi rywalizowała z ponad 350 pracami reprezentującymi różne artystyczne dziedziny. Konkurs „Termo Organika - Sztuka w kropki” był oryginalnym konkursem, w którym rywalizowały ze sobą prace różnych artystycznych profesji, obrazy, rzeźby, fotografie, filmy, przedmioty wzornictwa przemysłowego, w tym projekty: mebli, mody, architektury, a także utwory muzyczne, wiersze i opowiadania. Na konkurs odpowiedzieli zarówno profesjonaliści jak i amatorzy z całej Polski. Uczestnicy nie mieli żadnych ograniczeń, co do formy dzieła. Tematem przewodnim były kropki – znak rozpoznawczy styropianów krakowskiego producenta.
„W królestwie Kropkowii” to krótkie humorystyczne opowiadanie, opisujące epizod z życia Kropkowian, mieszkańców baśniowego królestwa czarnych kropek pochodzących z różnych dziedzin życia. Jak każda dobra bajka ma ona olbrzymi walor edukacyjny. Autorka bajki została jedną z 6 osób wyróżnionych przez znakomite jury w składzie: Anda Rottenberg, Leon Tarasewicz, Barbara Hoff, Jacek Rakowiecki, Tadeusz Rolke, Xawery Żuławski, Krzysztof Knittel, Andrzej Chyra.
Wydanie bajki to super niespodzianka. Cieszę się, że moje opowiadanie trafi do szerszej grupy dzieci. Liczę, że będzie im się podobać tak samo jak członkom jury – mówi Joanna Brzeska, autorka
„W królestwie Kropkowii” - Pomysł Termo Organiki na konkurs, by rywalizowały ze sobą różne dziedziny sztuki uważam za świetny. Czekam na nowe, równie oryginalne akcje krakowskiej firmy.
Ci, którzy chcieliby otrzymać bajkę „ W królestwie Kropkowii” mogą ją otrzymać zapisując się do grona sympatyków Termo Organiki na Facebooku. Wysyłka ze zrozumiałych względów - do wyczerpania zapasów.
Krakowska firma znana jest z innowacyjności i wysokiej jakości produktów, które izolują termicznie budynki oraz niezwykłych przedsięwzięć inspirowanych współczesną sztuką. Kilka lat temu zorganizowała dla studentów ASP konkurs na rzeźbę Lecha Wałęsy ze styropianu, nawiązując do wykorzystania tego materiału w czasie Sierpnia 80. Najsłynniejszy Styropianiarz na świecie przyszedł zobaczyć styropianowe wariacje na swój temat. W 2009 roku firma zorganizowała konkurs „Termo Organika Gaudi Projekt” na wykonanie artystycznego projektu fasady, który jednocześnie spełniałby zadanie termoizolacyjne. „Termo Organika Gaudi Projekt” był jednocześnie akcją społeczną, która promowała energooszczędne budownictwo. W ubiegłym roku krakowska firma zorganizowała artystyczny konkurs promujący młode talenty „ Sztuka w kroki –Termo Organika”. W jego ramach zorganizowano m.in aukcję charytatywną nadesłanych prac z której całkowity dochód został przekazany na krakowski dom dziecka im. Jana Brzechwy.
Tomasz Zmorzyński
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz