Przedmiotem projektu jest przebudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni na odcinku od granicy lasu Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego do zakrętu w rejonie skrzyżowania z ul. Gierdziejewskiego. Przedsięwzięcie ma na celu poprawę spójności i efektywności komunikacyjnej systemu transportowego aglomeracji trójmiejskiej, poprzez rozbudowę układu drogowego, dla usprawnienia jego powiązania z systemem krajowym i transeuropejskim. Zrealizowana inwestycja wpłynie na uspokojenie ruchu, poprawę jakości funkcjonowania komunikacji zbiorowej oraz wzrost poziomu bezpieczeństwa transportu.
Długość przebudowanych dróg powiatowych wynosi 2,28 km, długość wybudowanych dróg powiatowych – 0,64 km, długość wybudowanej ścieżki rowerowej - 2,42 km, skrócenie czasu przejazdu w przewozach pasażerskich – ok. 10 minut oraz skrócenie czasu przejazdu w przewozach towarowych – ok. 9,5 minut.
- Wybór projektu dotyczącego rozbudowy ul. Chwarznieńskiej na celu usprawnienie regionalnej infrastruktury drogowej – mówi marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk. – Dotychczas w ramach konkursów, skierowanych dla miast na prawach powiatu, udało się zrealizować szereg projektów infrastrukturalnych o łącznej wartości 253,14 mln zł, z czego wartość dofinansowania w ramach RPO to blisko 175 mln złotych. Z tych środków rozbudowano m.in. układ komunikacyjny Trójmiasta wraz z układem komunikacyjnym ERGO ARENY; przebudowano połączenie komunikacyjne pomiędzy drogą wojewódzką nr 210 i SSSE w ciągu ulic Poniatowskiego i Grunwaldzkiej wraz z kontynuacją przebudowy ulicy Sobieskiego w Słupsku; a także udało się przebudować ul. Łostowicką i zbudować Al. Havla (dawną Nową Łódzką) w Gdańsku oraz przebudować układ drogowy Węzła Św. Maksymiliana wraz z budową tunelu drogowego pod Drogą Gdyńską, torami SKM i PKP w Gdyni.
Małgorzata Pisarewicz
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz