Warszawa, 14 lutego 2011 r.
POLKI TO ROMANTYCZNE FLIRCIARY – NIE TYLKO NA WALENTYNKI!
WYNIKI BADANIA „ŻYCIE UCZUCIOWE POLEK”* ZREALIZOWANEGO
PRZEZ GRUPĘ IQS NA ZLECENIE MATTEL POLAND
Prawie ¾ Polek wierzy w miłość od pierwszego wejrzenia, a połowę przynajmniej raz w życiu właśnie taka miłość spotkała.Mężczyzna idealny to ich zdaniem ponadprzeciętnie wysoki (183 cm) brunet o niebieskich lub brązowych oczach, zarabiający dwukrotność średniej krajowej
– biznesmen, informatyk, lekarz lub prawnik. Z kolei idealna, nierozłączna para to według
52% Polek… Barbie i Ken.
Kultowa na całym świecie para – Barbie i Ken wyprzedziła hollywoodzkie sławy: Angelinę Jolie i Brada Pitta czy Victorię i Davida Beckhamów (po 11% wskazań respondentek). Polek nie pociągaani władza, ani sława. Zdecydowanie odrzucają polityka, jako mężczyznę idealnego. Wybierając partnera
„na życie” nie interesują ich też aktorzy, choć Polka najchętniejwybrałaby sięna rankę przede wszystkim z którymś z zagranicznych znanych przystojniaków, takich jak Johnny Depp, George Clooney czy Brad Pitt (odpowiednio 35, 34, 31% Polek).Z polskich „ciach” najbardziej interesujący wydają się Paweł Małaszyński (27% głosów) i Maciej Zakościelny (wybrany przez 24% respondentek). Choć większość pań zgadza się, że mężczyźni są „nieco innym gatunkiem” i „pochodzą z Marsa”,
nie jest to silne przekonanie. Mimo romantycznych „wizji” partnera idealnego, oczekiwania Polek wobec mężczyzn są raczej nowoczesne i wykraczają poza stereotyp „macho”.
Flirt na porządku dziennym
Polki to urodzone flirciary – 2/3 pań, szczególnie młodszych i niezamężnych, lubi flirtować.Jedynie
co ósma deklaruje, że nie lubi flirtu. Zalotne spojrzenia i dwuznaczne gesty przydarzają się nie tylko młodym kobietom, ale także paniom powyżej 40. roku życia (52%) oraz mężatkom (62%). Najczęściej flirciarami są kobiety, które wierzą w miłość od pierwszego wejrzenia. Taką miłość przeżyła połowa respondentek. Wydaje się, że Polki rzadko się zakochują. Przeciętnie respondentki były zakochane
tylko 2 lub 3 razyw życiu.Co ciekawe, średnia liczba miłosnych uniesień nie zmienia się
wraz z wiekiem. Kobiety powyżej 40. roku życia nie były zakochane częściej niż te, które nie skończyły 30 lat.
Zdaniem prawie połowy badanych możliwe jest ponowne zbudowanie szczęśliwego związku z byłym partnerem. Warunkiem jest, aby mężczyzna zmienił się, zaczął większą wagę przykładać do potrzeb
i zrozumienia partnerki.
Kto pierwszy mówi „Kocham Cię”?
W większości związków miłość pierwszy wyznał mężczyzna. Respondentki młodsze (do 29. roku życia) nieco częściej wyznają miłość jako pierwsze (23%).W 90% związków wyznanie miłości padło w ciągu pierwszego pół roku trwania związku, w co czwartym związku był to pierwszy miesiąc znajomości.
Wiele kobiet (39% ogółu; aż 47% w wieku 40+) nie pamięta, w jakim momencie ich związku jedno
z partnerów wyznało miłość.
Polki umiarkowanie lubią Walentynki
Walentynki w tym roku planuje świętować 43% respondentek. Święto jest nieco popularniejsze wśród młodszych pań (18 – 29 lat). W tej grupie co druga badana będzie celebrowała ten dzień.Jedynie co piąta jest przekonana, że nie będzie szczególnie świętować. Polki chciałaby spędzić dzień zakochanych w tradycyjny sposób: liczą na to, że otrzymają kwiaty (27% kobiet) bądź biżuterię (11%), wyjdą razem z ukochanym na romantyczną kolację lub do kina (21%). Co dwudziesta Polka chciałaby, aby partner sprawił im w Walentynki niespodziankę.Co trzecia Polka chciałaby spędzić ten wyjątkowy dzień na wspólnym wyjściu z ukochanym, najlepiej do restauracji lub kawiarni. Część
z nich chciałaby ten dzień spędzić w domu (27%), części marzy się walentynkowy wyjazd w góry
albo za granicę.
*Badanie „Życie uczuciowe Polek” zrealizowane przez IQS na zlecenie Mattel Poland w dniach
2-7 lutego 2011 r., metodą CAWI na próbie N: 450 kobiet, w trzech grupach wiekowych: 18-29 lat, 30-39 lat oraz 40-49 lat.
Warszawa, 14 lutego 2011 r.
SHE SAID YES! ™ - POWIEDZIAŁA „TAK”!
NAJGORĘTSZA PARA BARBIE® i KEN® PONOWNIE RAZEM
Po siedmiu latach rozłąki Barbie® wróciła w objęcia Kena®;
Fani z całego świata pomogą im świętować najbardziej romantyczny dzień w roku
NOWY JORK (14 lutego 2011 r.) – Lalki Barbie® i Ken® oficjalnie poinformowały, że po 7-letniej przerwie ponownie są parą. W 2004 roku tych dwoje zaszokowało cały świat swoją nieoczekiwaną decyzją o rozstaniu. Dziś, w ten najbardziej romantyczny dzień w roku Barbie®, powiedziała „tak” zgadzając się tym samym, by Ken® znów był jej chłopakiem.
Burzliwy związek, który połączył lalki Barbie® i Ken®, trwał wiele lat. Nie brakowało w nim głośnych rozstań, nowych stylów wyznaczających trendy w modzie ani miłości, która przetrwała pół wieku.
Ich romans zawsze podążał z duchem czasu. Nie dziwi więc, że przez ostatni miesiąc ten skomplikowany związek rozwijał się na łamach Facebooka i Twittera. To właśnie tam Ken® informował świat o swoich wzruszających romantycznych gestach i próbach zapewnienia Barbie®,
że choć ma serce z plastiku, jego miłość jest prawdziwa. Dziś wczesnym rankiem Barbie® oficjalnie zmieniła swój status na Facebooku na „w związku” – para połączyła nawet swoje profile! (www.facebook.com/barbie)
„Barbie i Kena łączy historia prawdziwej miłości, która przetrwała próbę czasu”- wyjaśnia Stephanie Cota, Prezes ds. Marketingu Globalnego Marek dla Dziewcząt. „Ken, który jest chłopakiem idealnym w każdej sytuacji, wiedział dokładnie co zrobić, by odzyskać serce Barbie. Ta kultowa para naprawdę jest dla siebie stworzona, a kolejny rozdział ich wspólnej historii właśnie się rozpoczyna”.
Historia miłości Barbie® i Kena®
Wszystko zaczęło się wiosną 1961 roku. Kiedy w towarzystwie pojawił się nowy chłopak - Ken®
- w powietrzu zapachniało miłością. Jako modna i wpływowa para Ameryki, Barbie® i Ken® natychmiast znaleźli się w centrum uwagi. Od samego początku oboje uosabiali to, co najlepsze
(a czasem też najgorsze) w popkulturze, przez kolejne dziesięciolecia prezentując najmodniejsze ubrania i fryzury, a także wykonując różne zawody, które inspirowały pokolenia fanów.
w najbardziej odlotowych fryzurach dekady. W jednym ze swych najpopularniejszych wcieleń jako Sun Lovin™ Malibu Barbie® i Sun Lovin™ Malibu Ken®, sprawiła, że złocista opalenizna stała się prawdziwym przebojem. W latach 80., znana wówczas jako Dream Date™ Barbie® i Dream Date™ Ken®, w dalszym ciągu wyznaczała nowe trendy, wprowadzając modę na tapirowane włosy i ubrania w krzykliwych kolorach. W latach 90. nasi bohaterowie skupili się na karierze aktorskiej i zawodowej, występując razem aż w 10. filmach, a także wcielając się w nowe role – lekkoatletów, pilotów
i tancerzy – nie zapominając jednak ani na chwilę o płomiennym uczuciu, które ich łączyło.
że prawdziwa miłość nigdy nie umiera, Ken® podjął rozpaczliwą próbę odzyskania Barbie®. Zwrócił się
w tej sprawie o pomoc do słynnego stylisty gwiazd, Phillipa Blocha. Wszystko po to, by zaimponować Barbie® swoim nowym, odświeżonym, hollywoodzkim wizerunkiem. Choć zdobył w jej oczach duże uznanie za poniesiony trud i nowy wygląd, stosunki między tą dwójką nadal były jedynie
przyjacielskie.
Po kilku latach szarej, zakulisowej egzystencji, Ken® zdecydował, że czas wrócić do gry
– i to w wielkim stylu! W 2010 roku ponownie zaistniał w popkulturze, wcielając się w samego siebie w docenionej przez krytyków roli w filmie Toy Story 3. Wówczas rozpoczął się ważny dla niego czas. Towarzysząca produkcji wrzawa medialna na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy Foursquare i udział w całkowicie nowym internetowym programie „Genuine Ken™:
The Search for the Great American Boyfriend" zapewniły mu sławę i popularność. Teraz Ken® zyskał pewność, że pewien uroczy kociak nie będzie mógł od niego oderwać swych błękitnych oczu.
Barbara Wasyl
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz