Konkurs „Teenagers in action”, którego organizatorem jest Fundacja Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej, ma na celu m.in.: wszechstronne wykorzystanie umiejętności uczniów, zarówno językowych, jak i intelektualnych, rozwijanie zdolności analizy informacji oraz pracy w zespole. W tegorocznej edycji, po raz pierwszy w historii konkursu, w myśl powiedzenia „Cudze chwalicie, swego nie znacie…”, uczestnicy mieli okazję pochwalić się dziedzictwem przyrodniczym swojego regionu. Celem było uświadomienie uczniom wartości lokalnego dziedzictwa przyrodniczego, poznanie ciekawych obiektów przyrodniczych najbliższej okolicy oraz kreowanie pozytywnych postaw wobec tego dziedzictwa i lokalnej społeczności.
Konkurs „Teenagers in action” zaangażował młodzież na wielu płaszczyznach. Uczniowie tworzyli strony internetowe, blogi, nagrywali materiały video. Na koniec zaprezentowali efekty swojej pracy, m.in. podczas spotkań z mieszkańcami, uczestnicząc w posiedzeniach rady gminy, a także umieszczając prace na stronach urzędów gmin, domów kultury i szkół.
Spośród nadesłanych prac konkursowych, cztery projekty w sposób szczególny wyróżniły się wysokim poziomem merytorycznym i kreatywnością.
Laureatami konkursu zostali autorzy projektów:
- „Cicha woda brzegi rwie”, Gimnazjum w Woli, gmina Miedźna (woj. śląskie),
- „Horodło – kingdom of nature”, Gimnazjum w Horodle, gmina Horodło
(woj. lubelskie), - „Natura w Dobrkowie”, Gimnazjum w Dobrkowie, gmina Pilzno
(woj. podkarpackie),
- „The natural heritage of Sępopol”, Gimnazjum w Sępopolu, gmina Sępopol (woj. warmińsko-mazurskie).
Piątego laureata, podczas internetowego głosowania na Facebooku, wybrała publiczność. Zostali nimi uczniowie z gimnazjum w Zalewie (gmina Zalewo,
woj. warmińsko-mazurskie), którzy wykonali projekt pt. „Around Edwingi Lake”.
Autorzy zwycięskich prac i ich nauczyciele przyjadą na dwudniową wycieczkę
do Warszawy, gdzie czeka ich szereg atrakcji.
O programie Youngster:
Youngster to dodatkowe zajęcia z języka angielskiego adresowane do gimnazjalistów z klas trzecich.Zajęcia, będące uzupełnieniem i rozwinięciem programu nauczania, realizowane są w wymiarze
90 godzin dydaktycznych w roku szkolnym. To, co wyróżnia program Youngster, to ukierunkowanie nauki na pobudzanie wewnętrznej motywacji ucznia. Służy temu również system nagradzania,
w którym pod uwagę brany jest przede wszystkim przyrost wiedzy, a nie tylko wyniki końcowego testu.
Efektami programu Youngster są lepsze wyniki uczniów na egzaminie gimnazjalnym z języka angielskiego, a także wzrost poczucia własnej wartości i pewności siebie wśród rówieśników.
W rezultacie ułatwia im to dostęp do miejskich szkół ponadgimnazjalnych.
Justyna Iżycka
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz