Jak wynika z badań przeprowadzonych na potrzeby kampanii „Lubię kaszę…”, Polacy jedzą kaszę, gdyż jest zdrowa (77 proc. wskazań) i smaczna (76 proc.). Część ankietowanych doceniła również to, że jest syta oraz wskazała na różnorodność rodzajów kaszy.
Co natomiast Polacy rozumieją przez pojęcie „zdrowa”? Jeśli chodzi o wartości zdrowotne kaszy, najwięcej wskazań odnotowano dla zawartości błonnika – 73% (nieco częściej mówiły o tym kobiety, osoby po 40 roku życia oraz osoby mieszkające w dużych miastach). Zawartość witamin wskazało już tylko 43% badanych. O ważnych składnikach, takich jak: żelazo, magnez czy potas, wie nie więcej niż co czwarta osoba w Polsce.
– Jak pokazały nasze badania, Polacy zdają sobie sprawę z tego, że kasza jest zdrowa. Niestety jednak jedynie błonnik jest powszechnie znanym składnikiem kaszy. Zdecydowanie zbyt mało osób wie o zawartości witamin i ważnych minerałów, których dostarczają ziarna kaszy – mówi Agnieszka Falba, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, inicjatora ogólnopolskiej kampanii „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień”. – Mamy nadzieję, że działania prowadzone w ramach kampanii dostarczą niezbędnej wiedzy na temat walorów zdrowotnych kaszy i przyczynią się do wzrostu jej spożycia – dodaje.
Na potrzeby kampanii powstała strona internetowa www.lubiekasze.pl, dzięki której można poznać różne rodzaje i walory zdrowotne kaszy, dowiedzieć się, jak przekonać do niej dzieci oraz zamieszczać własne przepisy na dania z kaszą. Wkrótce będzie można również wziąć udział w konkursach. W ramach kampanii zaplanowano takżew kilku miastach w Polsce spotkania kulinarne dla kobiet „Pod znakiem kaszy”.
Ogólnopolska kampania „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień” ma przekonaćPolki i Polaków, że warto jeść kaszę częściej i uwzględnić ją w codziennej diecie.
Organizatorem działań, sfinansowanych ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych, jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.
* Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą Inquiry w lutym 2013 roku metodą sondażu internetowego na próbie N=1000 wśród Polaków od 15 roku życia, w podziale na płeć i cztery grupy wiekowe. Badanie było realizowane metodą internetową (panel online) na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej. Inquiry jest niezależną, polską agencją badawczą, która prowadzi wszechstronne badania rynku m.in. dla sieci sklepów, producentów z branży FMCG, a także dla firm z branży teleinformatycznej, farmaceutycznej, motoryzacyjnej i finansowej. Działalność Inquiry obejmuje teren Polski oraz rynki międzynarodowe.
Agnieszka Żeglińska
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz