Dobry start

Od 1 lipca 2021r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych będzie realizował rządowy program Dobry start 300+ dla uczniów w zakresie rozpatrywania wniosków oraz dokonywania wypłaty świadczeń.

Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną:

  • na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,
  • przez bankowość elektroniczną,
  • na portalu empatia.mpips.gov.pl.

Zachęcamy do zakładania profili na Platformie Usług Elektronicznych ZUS, gdyż jej funkcjonalność daje wiele korzyści, szczególnie teraz, w ramach obsługi wniosków o świadczenie 300+.

Chcemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, dlatego w czasie przeznaczonym na składanie wniosków będą organizowane dyżury pracowników Oddziału w Elblągu, którzy pomogą w założeniu konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS oraz wysłaniu wniosku za jej pośrednictwem.

W najbliższym czasie pracownicy Oddziału ZUS w Elblągu będą pełnili dyżury:

·        01 – 02.07.2021 r. – od godz. 10:00 w Departamencie Świadczeń Rodzinnych Urzędu Miejskiego w Elblągu, ul. Jaśminowa 11.

Do założenia konta PUE ZUS niezbędne są:

  • dokument tożsamości (dowód osobisty/ paszport),
  • adres e-mail,
  • numer telefonu komórkowego.

Do złożenia wniosku 300+ niezbędne będą:

  • rachunek bankowy na, który ma być przekazane świadczenie,
  • dane dzieci, na które wnioskowane będzie świadczenie Dobry start,
  • informacje o szkołach, do których uczęszczają dzieci,
  • orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w przypadku dzieci do 24 roku życia,
  • inne dokumenty niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia Dobry start np. oświadczenia, orzeczenia sądowe.

Serdecznie zapraszamy do udziału w dyżurach i zakładania kont na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.

 

Anna Ilukiewicz

Źródło: ZUS

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz