e-TOLL to nazwa Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej Krajowej Administracji Skarbowej.
e-TOLL zastąpi dotychczas działający viaTOLL. Jego zadaniem jest obsługa opłat należnych za korzystanie z dróg pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t. Wraz z uruchomieniem systemu nastąpi zmiana technologii wykorzystywanej do poboru opłaty elektronicznej - komunikację radiową zastąpi pozycjonowanie satelitarne. Nowy system ma ruszyć w pierwszej połowie czerwca.Ma być znacznie nowocześniejszy i wygodniejszy w użyciu dla kierowców.Mechanizm określania pozycji pojazdu za pomocą danych GPS umożliwi kierowcom większy wybór urządzeń, dzięki którym będzie naliczana opłata. Będą oni mogli korzystać z dotychczas stosowanych urządzeń pokładowych, zewnętrznych systemów lokalizacyjnych, ale również z prostej aplikacji zainstalowanej w smartfonie.
Ministerstwo Finansów uruchomiło stronę internetową etoll.gov.pl, która dostarczy kompleksowej informacji o nowym systemie. Została udostępniona w dwóch wersjach językowych (polskiej i angielskiej). Docelowo strona będzie dostępna w dziewięciu wersjach językowych: polskiej, angielskiej, niemieckiej, czeskiej, słowackiej, ukraińskiej, białoruskiej, litewskiej i rosyjskiej. Na stronie znajdują się m.in. informacje o:
• zasadach przejścia z viaTOLL do e-TOLL,
• wysokości stawek,
• kategoriach pojazdów,
• sieci dróg płatnych oraz kalkulator pozwalający obliczyć należną opłatę za przejazd.
Planowane jest również uruchomienie formularza kontaktowego, który ułatwi kontakt z Krajową Administracją Skarbową w sprawach związanych z opłatami drogowymi.
Jak się zarejestrować
Rejestracja w systemie e-TOLL będzie możliwa online na stronie etoll.gov.pl oraz za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego.
Docelowo użytkownicy będą mogli jej dokonać również:
· stacjonarnie w Miejscach Obsługi Klienta e-TOLL
· za pośrednictwem wybranych operatorów kart flotowych
Intuicyjna rejestracja online umożliwi szybkie utworzenie Internetowego Konta Klienta.
Internetowe Konto Klienta
Użytkownicy będą mogli korzystać z usług systemu e-TOLL z poziomu indywidulanego Internetowego Konta Klienta, które pozwoli na:
· rejestrację online (metody uwierzytelnienia: Profil Zaufany, mObywatel, login i hasło)
· zarządzanie danymi i usługami e-TOLL w jednym miejscu
· korzystanie z płatności pre-pay i post-pay
· pełne zarządzanie usługami online
· wszystkie dokumenty finansowe dostępne w jednym miejscu
· możliwość wykorzystania szybkich płatności online
· automatyczne powiadomienia o wymaganych płatnościach
· komunikacja z Poborcą Opłaty
· różne poziomy uprawnień dla użytkownika, np. administrator, księgowy, kierowca
· pełne zarządzanie pojazdami zarejestrowanymi w trybie online.
Wsparcie dla użytkowników
Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiły Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta, które będzie wspierać użytkowników w procesie rejestracji w systemie oraz udzielać informacji. Infolinia działa całodobowo w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. Użytkownicy mogą korzystać z pomocy konsultantów pod numerami telefonów:
· 800 101 101 - numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce
· +48 22 521 10 10 - numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy – opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.
Dodatkowo do dyspozycji użytkowników jest adres mailowy kontakt@etoll.gov.pl. Pytania można przesyłać też w formie korespondencji listownej na adres Ministerstwa Finansów.
Marta Rosiak
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz