Pomysłodawcą i głównym organizatorem imprezy jest samorząd województwa warmińsko-mazurskiego, realizujący wiele projektów z zakresu promocji gospodarczej regionu.
- Rozwój gospodarczy regionu w znacznej mierze zależy od działań podejmowanych przez samorządy, które dzięki funduszom europejskim stały się także partnerem w biznesie – mówi Jacek Protas, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. - Dlatego tak ważne jest, aby przedstawiciele różnych jednostek samorządu terytorialnego mogli zdobywać wiedzę w zakresie nowoczesnej i skutecznej promocji gospodarczej. Festiwal ma nam dać narzędzia do wspólnej pracy na rzecz kreowania pozytywnego wizerunku województwa w kraju i poza jego granicami.
Festiwal odbędzie się już po raz trzeci. Jego druga edycja odbyła się w 2012 roku w Elblągu, a pierwsza – w Jabłoni, w pobliżu Pisza. W spotkaniu w Parku Naukowo-Technologicznym w Ełku weźmie udział ponad 100 osób, wśród których zdecydowaną większość stanowią przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego – urzędów miast, gmin czy Urzędu Marszałkowskiego. Prelegentami będą zarówno praktycy z samorządów (z Warmii i Mazur oraz spoza tego regionu), jak i przedstawiciele organizacji otoczenia biznesu, środowiska naukowego, a także eksperci branży marketingowej. W programie przewidziane są także dwie debaty, poświęcone m.in. tematyce przyciągania i obsługiwania inwestorów oraz tematyce klastrowej.
Pierwszy dzień festiwalu będzie miał charakter konferencyjny, z prelekcjami oraz panelami dyskusyjnymi. Kolejny dzień to część warsztatowa, pozwalająca lepiej poznać oraz przećwiczyć wybrane zagadnienia z zakresu promocji gospodarczej. Dzięki spotkaniu z praktykami pracownicy warmińsko-mazurskich samorządów lepiej poznają tematykę content marketingu w promocji gospodarczej samorządu terytorialnego, przygotowania stron internetowych pod kątem potrzeb i oczekiwań inwestorów oraz wpływu organizacji wewnętrznej instytucji publicznej na promocję gospodarczą i współpracę z przedsiębiorcami.
Istotnym elementem festiwalu jest ogłoszenie zwycięzców drugiej edycji konkursu PRO Warmia Mazury 2013 na najlepsze projekty promocyjne jednostek samorządu terytorialnego województwa warmińsko-mazurskiego. Główną ideą konkursu jest podnoszenie standardów działań marketingowych oraz upowszechnianie najlepszych przykładów i dobrych praktyk z zakresu komunikacji marketingowej, prowadzonej przez samorządy regionu. Wręczenie nagród oraz prezentacja najlepszych projektów nastąpi podczas uroczystej gali, zaplanowanej na pierwszy dzień festiwalu.
Partnerem w organizacji Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur 2013 jest miasto Ełk. Partnerem merytorycznym została spółka Citybell Consulting. Patronat medialny objęły Gazeta Samorządu i Administracji, Gazeta Olsztyńska, TVP Olsztyn, Radio Olsztyn, Outsourcing&More, Radio 5, Elk24.pl, InfoserwisElk.pl, wirtualnyelk.pl oraz ForumBiznesu.pl.
Natalia Tarkowska
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz