Właśnie spełniamy swoje marzenia i postanawiamy rozwinąć skrzydła w handlu, opierając swoją sprzedaż głównie na sprzedaży poprzez strony internetowe. Wiemy, że utworzenie użytecznej strony www jest priorytetowym zadaniem, przecież będzie ona naszą wizytówką i w znaczny sposób wpłynie na odniesiony sukces. Jednak, czy jest coś jeszcze na co powinniśmy zwrócić uwagę, aby wypaść naprawdę dobrze w oczach naszych potencjalnych klientów?
Identyfikacja wizualna Twojej firmy równie ważna, jak profesjonalna strona internetowa
Tak jak wspomniano we wstępie, decydując się na prowadzenie sklepu internetowego, z pewnością w dużej mierze główną uwagę skupiamy na budowaniu dobrej strony internetowej. Warto jednak pomyśleć także o odpowiedniej identyfikacji wizualnej naszej firmy. Czym właściwie jest owa identyfikacja wizualna?
Najprościej będzie wytłumaczyć to zagadnienie, opisując składowe identyfikacji wizualnej:
➔ po pierwsze nazwa, tak jak raczej nie wyobrażamy sobie, aby sklep internetowy działa bez strony internetowej, tak niemożliwe jest, żeby jakakolwiek firma istniała bez nazwy. To właśnie nazwa często sprawia, że klient chętniej odwiedza daną stronę www, poza tym bardzo często po prostu się z nią identyfikujemy, potrafi wywoływać w nas emocje, zarówno pozytywne, jak i negatywne
➔ po drugie logo, z logo bez wątpienia także się identyfikujemy, równie mocno, jak z nawą, na logo skład się: znak graficzny, czyli sygnet, i logotyp, czyli przekaz tekstowy
➔ po trzecie kolorystyka i typografia, kolor powinien być spójny i, krótko mówiąc, tworzyć logiczną całość z charakterem danej firmy, z kolei typografia wiąże się ściśle z odpowiednim doborem pisma, kształtem, czy wielkością liter.
Natomiast do elementów systemu identyfikacji wizualnej firmy zaliczać się będą między innymi: wizytówki, stroje pracownicze, opakowania, czy wszelkiego rodzaju gadżety reklamowe. Wszystkie składowe identyfikacji wizualnej powinny tworzyć jak najbardziej spójną ze sobą całość, jest to równie ważna kwestia, jak budowanie porządnej strony internetowej firmy.
Na co wpływa identyfikacja wizualna firmy?
Jeśli wszystkie elementy do siebie pasują i tworzą harmonijną i przemyślaną całość z pewnością przyniosą dużo korzyści dla samej firmy:
Wyróżnij się na tle konkurencji- w obecnych czasach konkurencja nigdy nie śpi, ten kto prowadzi swój własny biznes niezależnie czy tylko w formie sprzedaży na stronie internetowej, czy stacjonarnie, zna dobrze znaczenie tych słów. Dlatego tak ważne jest, aby wykorzystywać wszelkie nadarzające się okazje ku temu, aby wyprzedzić konkurencję, również identyfikację wizualną.
Zaufanie do marki jest bardzo ważne, dzięki temu, że nasza marka budzi zaufanie, zwiększa się sprzedaż, a co za tym idzie zyski. Spójna i dobrze zbudowana identyfikacja wizualna marki to wzbudzenie w potencjalnych klientach dobrych emocji i skojarzeń oraz wspomnianego zaufania.
Rozpoznawalność równa się większe zyski, jeśli klienci będą rozpoznawać naszą markę, możemy mieć pewność, że chętniej np. zajrzą na naszą stronę internetową i co najważniejsze dokonają zakupu.
Czy warto zlecić wykonanie identyfikacji wizualnej profesjonalistą?
Tworzenie stron internetowych sklepów online coraz częściej zlecamy profesjonalnym agencjom interaktywnym. Dlaczego by zatem nie skorzystać z ich wiedzy i możliwości również, jeśli chodzi o budowanie trwałej, rozpoznawalnej i wyjątkowej identyfikacji. Warto to rozważyć, mimo iż będziemy musieli ponieść koszta, jednak w efekcie może wpływać to równie mocno na sukces, jak utworzenie profesjonalnej strony internetowej. W końcu nie bez powodu mówi się: „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”.
<
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz