Ogólnopolski konkurs ,,Złote Formaty” stanowi przegląd osiągnięć promocyjnych polskich miast i regionów oraz weryfikuje postępy w zakresie efektywności działań promocyjnych.
Do tegorocznej, piątej edycji konkursu zgłoszono 157 projektów promocyjnych z 67 samorządów, reprezentujących wszystkie województwa Polski. Do finału Jury zakwalifikowało 33 najlepsze projekty - 18 zgłoszonych przez miasta (Gdynia, Gdańsk, Jarocin, Poznań, Kraków, Lublin, Częstochowa, Śrem, Ruda Śląska, Katowice, Dąbrowa Górnicza, Wodzisław Śląski oraz Wrocław) i 15 nadesłanych przez województwa (łódzkie, warmińsko-mazurskie, podlaskie, małopolskie, pomorskie, śląskie i lubelskie). Rekordzistami są Gdańsk oraz województwo warmińsko-mazurskie – w finale znalazły się aż cztery projekty zgłoszone przez te samorządy.
– Ostatnie dwa lata to bardzo pracowity okres w prowadzeniu przez nas różnorodnych działań promocyjnych – mówi Jacek Protas, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. – Chcemy jak najlepiej wykorzystać każdą okazję do promocji regionu, zwłaszcza w kontekście kampanii „Mazury Cud Natury” i udziału w światowym konkursie na 7 Nowych Cudów Natury. Wejście do finału konkursu „Złote Formaty” to nie tylko wielkie wyróżnienie i docenienie naszych działań przez profesjonalistów branży marketingu miejsc, ale także szansa na wygranie cennej nagrody w postaci kampanii reklamowej.
Na zwycięzców konkursu czekają nagrody, ufundowane przez organizatora i mecenasa Konkursu - Grupę Ströer w Polsce. To pięć kampanii reklamowych na nowoczesnych nośnikach Infoscreen w warszawskim metrze (o wartości 100 tys. zł każda) oraz prestiżowe statuetki Złotego Formatu. Przewidziane są także Nagrody Specjalne, ufundowane przez Partnerów i Patronów Konkursu – Związek Miast Polskich, magazyny Elle i Brief for Poland oraz portal PRoto.pl.
Rozstrzygnięcie V edycji Konkursu Złote Formaty nastąpi podczas Festiwalu Promocji Miast i Regionów, który odbędzie się 20 i 21września 2011 roku w Warszawie. Festiwal Promocji Miast i Regionów to największe w Europie wydarzenie, dedykowane szeroko pojętej promocji miejsc.
LISTA NOMINOWANYCH (w kolejności alfabetycznej):
Kategoria DZIAŁALNOŚĆ PROMOCYJNA - GRAND PRIX:
- JAROCIN - Kampania wizerunkowa wewnętrzna JAROCIN FREE.WOLNE MIASTO
- URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. LUBELSKIEGO - Lubelskie - Promocja 2009-2010
- URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. POMORSKIEGO – Turystyczna Promocja Województwa Pomorskiego
- URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. ŚLĄSKIEGO - Działalność promocyjna Województwa Śląskiego 2009-2010
- URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO - Mazury Cud Natury – więcej o projekcie na http://mazurycudnatury.org/pl/blog/news/zlote-formaty-nominacja-w-dzialalnosc-promocyjna-grand-prix.html
Kategoria EVENT:
- GDAŃSK - Blog Forum Gdańsk 2010
- KRAKÓW - Chopin w mieście
- LUBLIN - Carnaval Sztuk - Mistrzów 2010
- URZĄD MARSZAŁKOWSKI W ŁODZI - Wędrowny Festiwal Filharmonii Łódzkiej "Kolory Polski" 2010
- URZAD MARSZAŁKOWSKI WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO - Kandydat Wszystkich Polaków – więcej o projekcie na http://mazurycudnatury.org/pl/blog/news/zlote-formaty-nominacja-w-kategorii-event.html
Kategoria WYDAWNICTWO PROMOCYJNE:
- CZĘSTOCHOWA - "Good City for Good Business - zainwestuj w Częstochowie"
- GDAŃSK - Europejski Poeta Wolności
- GDYNIA - Navigator Gdyni
- ŚREM - Kalendarz na rok 2011 "I love Śrem"
- URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. MAŁOPOLSKIEGO - Seria wydawnictw produktowych: "Małopolska. Zakupy z tradycją", "Małopolska. Inspirowanie tradycją", "Małopolska. Święta, tradycje, zwyczaje"
- URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO - Folder "To Mazury, nie..." – więcej o projekcie na http://mazurycudnatury.org/pl/blog/news/zlote-formaty-nominacja-w-kategorii-wydawnictwo.html
- WODZISŁAW ŚLĄSKI - Film City LipDub Wodzisław Śląski
Kategoria KAMPANIA REKLAMOWA:
- DĄBROWA GÓRNICZA - Kampania reklamowa "Dębowy Świat dla aktywnych"
- GDAŃSK - Dotknij wolności. Kampania promocyjna Miasta Gdańska - 2010
- KATOWICE - Kampania reklamowa "Katowice - miasto wielkich wydarzeń"
- KRAKÓW - Kampania promocyjna Miasta Krakowa 2010 "Gołębie kręcą Kraków"
- POZNAŃ - "Kalejdoskop" poza granicami kraju
- RUDA ŚLĄSKA - 15 minut do miliona - program promocji terenów zlokalizowanych wzdłuż Drogowej Trasy Średnicowej w Rudzie Śląskiej
- URZĄD MASZAŁKOWSKI WOJ. LUBELSKIEGO - Wizerunkowa kampania promocyjna "Lubelskie. Chwilo trwaj"
- URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. PODLASKIEGO - Zewnętrzna kampania promocyjna Województwa Podlaskiego
- URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. ŚLĄSKIEGO - Pasjonauci polecają: Śląskie. Pozytywna energia
- URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO - To Mazury, nie... – więcej o projekcie na http://mazurycudnatury.org/pl/blog/news/zlote-formaty-nominacja-w-kategorii-kampania-reklamowa.html
Kategoria KAMPANIA PR/ON-LINE PR:
- GDAŃSK - Fale GDN
- WROCŁAW - Wrocław przeciw płatnej obwodnicy
- POZNAŃ - Poznań za pół ceny
- URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. MAŁOPOLSKIEGO - Małopolska zimą w iPhone
- URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. MAŁOPOLSKIEGO - Prezentacja Małopolskiego na targach ITB w Berlinie
- URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJ. POMORSKIEGO - Czas na Bałtyk
Funkcję audytora, czuwającego nad prawidłowością przebiegu obrad Jury, pełnił Ernst & Young.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz