Landing page - czyli wyjątkowy rodzaj strony internetowej

Landing page to strona internetowa, na którą docelowo mają trafić użytkownicy. Może ona być zarówno samodzielną witryną, stanowić element większej strony www, czy być tzw. mikrostroną.

Landing page, na co zwracać uwagę podczas tworzenia tego typu strony www?

Landing page, tak jak już wspomniano we wstępie tego artykułu, to strona internetowa, na którą trafiają użytkownicy, w wyniku podejmowanych przez firmy działań. Taka strona internetowa różnić się będzie od firmowej strony www, czy nawet od strony głównej. Tworząc landing page, należy skupić się szczególnie na jej celu, precyzyjnie go określając. Co ważne cel musi być konkretny, strona landing page, nie powinna realizować więcej niż jednego celu, tylko wówczas może być maksymalnie skuteczna, a przecież właśnie o to nam chodzi.

Jakie różnice występują między landing page a stroną główną?

Przede wszystkim strona główna naszej responsywnej strony internetowej, jest dużo bardziej złożona. W jej obrębie znajdziemy szereg informacji, opcji, produktów i usług. Z kolei landing page nie będzie miała standardowego menu, które zazwyczaj znajduje się na stronie głównej. Tworząc landing page, powinniśmy postawić w głównej mierze na prostotę i niebanalny design.

Na co jeszcze zwrócić uwagę budując stronę landing page?

  • Po pierwsze stwórz dobry nagłówek H1 - należy kierować się tutaj zasadą dobrego pierwszego wrażenia, co znaczy, że nagłówek H1 na stronie landing page powinien przyciągać uwagę, a nawet zaskakiwać czy bawić, dzięki temu zainteresujemy użytkownika naszą stroną docelową.
  • Po drugie czytelne wezwanie do działania- przyciski CTA, to bardzo ważne elementy strony landing page i pozycjonowania stron internetowych. Call to Action nie mogą być niejasne, muszą być przede wszystkim wyraźne, atrakcyjne i przejrzyste.
  • Po trzecie nie dodawaj elementów rozpraszających uwagę- podczas tworzenia tego  nietypowego rodzaju stron internetowych, musimy zapomnieć o wszelkich rozpraszaczach, jak np. stopka, czy ikony Social Mediów. Użytkownik, który zdecyduje się wejść na naszą stronę landing page, musi być skupiony na jednym konkretnym elemencie, a mianowicie przycisku służącym do wezwania do działania, tylko wówczas będzie miało to sens.
  • Po czwarte treść, która przyciąga uwagę- zadbać należy również o treści umieszczone na stronie www- landing page, powinny być one przede wszystkim napisane tzw. językiem korzyści, co w praktyce oznacza, że po przeczytaniu danej treści użytkownik odwiedzający stronę powinien od razu poczuć korzyści, wynikające np. z zakupu danego produkty w Twoim sklepie internetowym, czy skorzystania z usługi, Twojej firmy. Do tworzenia treści na strony landing page warto zatrudnić profesjonalnych copywriterów, którzy specjalizują się w budowaniu treści tego typu.
  • Po piąte zbieraj tylko te dane, których potrzebujesz- internetowa strona docelowa, powinna być tworzona w taki sposób, aby użytkownicy podawali jedynie te dane, których oczekujemy, jeśli potrzebujesz adresu e-mail, poproś tylko o niego, bez konieczności podawania np. nr telefonu, czy innych danych.

Dlaczego warto postawić na strony lądowania?

Dobrze stworzona strona landing page pozytywnie wpłynie na cały nasz biznes oraz rozpoznawalność marki. Landing page pozwala również na osiąganie wyznaczonych celów biznesowych takich jak np. pozyskanie nowych klientów. Pamiętać jednak należy, aby tego typu strona docelowa zawierała tylko treści najwyższej jakości.

 

– Materiał zewnętrzny

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz