– ZUS wystawia mLegitymacje automatycznie wszystkim klientom, którzy nabywają prawo do emerytury lub renty. Nie trzeba składać wniosku czy też umawiać się na wizyty w celu wydania dokumentu. Elektroniczny dokument działa jak tradycyjny. Emeryt lub rencista poprzez okazanie mLegitymacji na ekranie smartfonu potwierdza, że jest uprawniony do ulg, które mu przysługują – informuje Anna Grabowska, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie warmińsko-mazurskim
Elektroniczną wersję legitymacji można zainstalować np. na telefonie, przy użyciu bezpłatnej aplikacji mObywatel.
– Aplikację możemy pobrać ze sklepów Google Play i App Store. Po zalogowaniu wystarczy wybrać opcję „dodaj dokument” i na wyświetlonej liście wskazać legitymację emeryta-rencisty. Od tej pory na pulpicie aplikacji będzie widoczna ikona mLegitymacji. Jeśli wcześniej nie dodaliśmy w aplikacji mObywatel dowodu osobistego, to najpierw musimy potwierdzić swoją tożsamość, czyli dołączyć dowód osobisty, a następnie dodać legitymację emeryta-rencisty – dodaje rzeczniczka
MLegitymacja w telefonie to duża wygodna. Dzięki niej emeryt lub rencista może szybko i bezpiecznie potwierdzić, że ma prawo do świadczeń zdrowotnych, a także może korzystać z ulg, np. ze zniżek na bilety komunikacyjne. – Już nie trzeba martwić się, że zapomnimy legitymacji i nie będziemy mogli skorzystać z przysługujących nam zniżek- dodaje Grabowska
Elektroniczny dokument pobrać mogą nie tylko nowi świadczeniobiorcy, lecz również osoby, które 1 stycznia 2023 roku miały ważną legitymację plastikową.
- Jeśli emeryt lub rencista, któremu wydana została tylko elektroniczna wersja legitymacji, chce posługiwać się tradycyjną plastikową kartą, może złożyć do ZUS wniosek o jej wydanie (na formularzu o symbolu ERL). Klienci mogą korzystać z obu wersji legitymacji zarówno plastikowej, jak i elektronicznej. Każda dotychczasowa legitymacja w formie plastikowej karty jest aktualna zgodnie z terminem ważności -przypomina Anna Grabowska
AG
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz