W roli solisty wystąpi pianista Michał Karol Szymanowski.
Wieczór meksykańsko-polski nie mógłby się obejść bez muzyki zza Oceanu. Otworzy go Danzón nr 2 Arturo Márqueza, jeden z najpopularniejszych i najczęściej wykonywanych utworów meksykańskich. To porywające dzieło, zamówione w 1994 roku przez Narodowy Uniwersytet Meksyku, jest stylizacją stylu tanecznego danzón. Usłyszymy także Fantazję polską gis-moll op. 19 Ignacego Jana Paderewskiego wyrażającą gorące uczucia do księżnej, adresatki jej dedykacji, choć stworzoną bardziej na potrzeby promowania Polski pocztówkę dźwiękową z wirtuozowską partią fortepianu. I na koniec pełna powagi I Symfonia c-moll op. 68 Johannesa Brahmsa, utwór pełen mroku przeplatanego jednak co i rusz jaśniejszymi momentami.
Wieczór meksykańsko-polski nie mógłby się obejść bez muzyki zza Oceanu. Otworzy go Danzón nr 2 Arturo Márqueza, jeden z najpopularniejszych i najczęściej wykonywanych utworów meksykańskich. To porywające dzieło, zamówione w 1994 roku przez Narodowy Uniwersytet Meksyku, jest stylizacją stylu tanecznego danzón. Usłyszymy także Fantazję polską gis-moll op. 19 Ignacego Jana Paderewskiego wyrażającą gorące uczucia do księżnej, adresatki jej dedykacji, choć stworzoną bardziej na potrzeby promowania Polski pocztówkę dźwiękową z wirtuozowską partią fortepianu. I na koniec pełna powagi I Symfonia c-moll op. 68 Johannesa Brahmsa, utwór pełen mroku przeplatanego jednak co i rusz jaśniejszymi momentami.
Wieczór meksykańsko-polski – Koncert symfoniczny
29 kwietnia(piątek), godz. 19:00
sala koncertowa Filharmonii
Jorge Vazquez (Meksyk) – dyrygent
(Nagroda Specjalna na Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim im Sergieja Kusewickiego; 2021)
Michał Karol Szymanowski – fortepian
(Laureat Międzynarodowego Konkursu Muzyki Polskiej im. St. Moniuszki w Rzeszowie)
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej
Program:
Arturo Márquez – Danzón nr 2
Ignacy Jan Paderewski – Fantazja Polska gis-moll op. 19
Johannes Brahms – I Symfonia c-moll op. 68
Magdalena Tokajuk
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz