Obsługą wsparcia na wyprawkę do szkoły już po raz drugi zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wnioski o przyznanie pieniędzy z programu "Dobry Start, można składać tylko drogą elektroniczną za pośrednictwem PUE ZUS, portalu Emp@tia lub przez bankowość elektroniczną. Środki trafią wyłącznie na wskazany we wniosku rachunek bankowy.
- Mamy na to czas do 30 listopada, jednak jeżeli złożymy taki wniosek do końca sierpnia, to wypłata świadczenia nastąpi najpóźniej 30 września - informuje Katarzyna Krupicka, regionalnego rzecznik ZUS województwa podlaskiego.
Do tej pory na konta rodziców i opiekunów w ramach programu „Dobry Start” ZUS przekazał łącznie 860 mln zł na 3,5 mln dzieci. W województwie warmińsko-mazurskim uprawnieni otrzymali 34 mln zł na 131 tys. dzieci.
- Złożenie wniosku nie jest trudne, ale wymaga podania poprawnych danych. – Musimy uzupełnić dane dzieci z prawidłowymi numerami PESEL, wpisujmy nazwę oraz adres szkoły. Podajemy również aktualny numer konta. Zdarzają się sytuacje, że rodzice wstawią nieaktualny numer rachunku bankowego lub zapomną w niektórych sytuacjach o dodaniu załącznika. Sprawę wówczas należy wyjaśnić, co może opóźnić wypłatę świadczenia- dodaje rzeczniczka.
Przypomnijmy, że program gwarantuje 300 zł na wyprawkę szkolną. Świadczenie przysługuje raz w roku na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a w przypadku osób z niepełnosprawnościami – do 24 lat. Wiek 20 i 24 lata liczy się rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych także są uprawnieni do świadczenia, jeśli wiek odpowiednio 20. albo 24. rok życia ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego w tym roku kalendarzowym.
KK
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz