Narzędzie mZUS zyskuje na popularności – korzysta z niego już ponad 700 tys. osób

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że liczba użytkowników aplikacji mobilnej mZUS przekroczyła 700 tys. Od momentu uruchomienia cieszy się ona rosnącym zainteresowaniem, ułatwiając klientom szybki i wygodny dostęp do niektórych usług ZUS za pomocą smartfona.

Narzędzie, dostępne od 2022 r., jest przeznaczone dla ubezpieczonych, świadczeniobiorców i osób mogących skorzystać z programów świadczeń dla rodziny.

- Aplikacja mZUS to nowoczesne i przyjazne rozwiązanie. Dzięki niej klienci mogą, będąc w dowolnym miejscu, złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze 800+ lub Dobry Start. Wygodnie zarezerwują także e-wizytę, czyli wideorozmowę z pracownikiem ZUS, lub połączą się z infolinią. Natomiast jeśli preferują kontakt bezpośredni, mogą przez aplikację umówić wizytę w placówce - mówi Anna Grabowska, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Warmii i Mazurach.

Z programu można korzystać na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi Android i iOS. Wystarczy pobrać go ze sklepu Google Play lub App Store. Aby aktywować program, należy powiązać go ze swoim profilem na Platformie Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS.

W aplikacji mZUS użytkownicy mogą:

  • składać wnioski o świadczenia: wychowawcze (800+), Dobry Start czy z Programu Aktywny Rodzic,

  • umawiać e-wizyty i wykonywać uwierzytelnione połączenia z Centrum Kontaktu Klientów ZUS – aplikacja sama wybierze numer, jeśli klient wyrazi zgodę,,

  • korzystać z kalkulatora emerytalnego do prognozowania przyszłej wysokości emerytury,

  • sprawdzać rodzaj pobieranych świadczeń emerytalnych i rentowych z ostatniego roku,

  • przeglądać zaświadczenia lekarskie (ZLA) wystawione w ciągu ostatnich 12 miesięcy,

  • weryfikować pobrane zasiłki z ostatnich 6 miesięcy,

  • kontrolować dane dotyczące ubezpieczeń, składek, kapitału początkowego oraz stanu konta w ZUS, a także zgłoszeń członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego,

  • umawiać wizyty w wybranych placówkach ZUS w dogodnym terminie,

  • wysyłać wiadomości do ZUS i odczytywać odpowiedzi.

 

 

 

AG

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz