Od tego pamiętnego dnia do końca 2008 r. poszczególne kraje zgłaszały swoich kandydatów. Polska Organizacja Turystyczna zgłosiła do konkursu 3 propozycje: Pustynię Błędowską, Puszczę Białowieską oraz Mazurskie Jeziora.
Od 1 stycznia do 7 lipca 2009 r. rozpoczęła się pierwsza część kampanii promującej Mazury pod hasłem „Mazury Cud Natury”, które rywalizowały z ponad 400 pozostałymi kandydatami z całego świata. Tuż przed końcem tego etapu konkursu Mazurskie Jeziora znalazły się na pierwszym miejscu w swojej kategorii – „krajobrazy i formacje polodowcowe”.
9 lipca 2009 r. organizator konkursu zakwalifikował do półfinału dwie polskie kandydatury: Mazurskie Jeziora i Pustynię Białowieską, która startowała w kategorii „lasy i parki przyrody”.
21 lipca 2009 r. Panel Ekspertów spośród 71 półfinalistów wyłonił 28 finalistów.
Wśród nich znalazły się Mazurskie Jeziora, które jako jedyne z Polski walczą o tytuł jednego z 7 Nowych Cudów Natury.
Listę laureatów poznamy 11 listopada 2011 r., czyli dokładnie za 126 dni.
Aby wesprzeć polską kandydaturę należy wejść na stronę www.new7wonders.com, lub www.MazuryCudNatury.org – oddając głos przez Internet (tym sposobem głosujemy na 7 naszym zdaniem najlepszych kandydatur), a także wysyłając SMS na nr 7155 o haśle: Mazury (koszt 1,23 zł brutto).
Zgodnie z regulaminem konkursu każdy kandydat musiał założyć Oficjalny Komitet Wspierający, który będzie koordynował działania promocyjne. Na czele Komitetu stanął jego Przewodniczący – Jacek Protas, Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Swoje poparcie dla Mazur oraz patronaty nad kampanią „Mazury Cud Natury” wyrazili m.in.:
Prezydent Polski – Bronisław Komorowski
Prezydent Lecha Wałęsa
Prezydent Aleksander Kwaśniewski
Premier Polski – Donald Tusk
Minister Sportu i Turystyki
Minister Edukacji Narodowej
Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Polska Organizacja Turystyczna
Komenda Wojewódzka Warmińsko-Mazurskiej Policji
Warmińsko-Mazurska Izba Celna
Od stycznia 2011 r. Ambasadorem Mazur w ramach konkursu New7Wonders został Jacek Pałkiewicz – światowej sławy podróżnik i eksplorator, odkrywca źródeł Amazonii, założyciel pierwszej w Europie szkoły survivalu. Dzięki jego zaangażowaniu kampanię wsparli m.in. Gen. Mirosław Hermaszewski – pierwszy i jedyny Polak w kosmosie, Andrzej Wajda – reżyser, zdobywca Oscara, Ks. Kardynał Stanisław Dziwisz - Metropolita krakowski, były Sekretarz osobisty Jana Pawła II oraz Prof. Marek Belka - dwukrotny Wicepremier i Premier Polski.
Kampanię wspiera również wiele osób znanych z pierwszych stron gazet (kultura, rozrywka, media, polityka, sport) na stronie www.MazuryCudNatury.TV.
Kampania „Mazury Cud Natury” została wielokrotnie wyróżniana i nagradzana jako jedna z najlepszych kampanii promujących region w Polsce i poza krajem.
DOTYCHCZASOWE NAGRODY I WYRÓŻNIENIA:
- Według badania przeprowadzonego przez GFK Polonia na zlecenie „Rzeczpospolitej” slogan „Mazury Cud Natury” bezkonkurencyjnie i dwukrotnie (2009 i 2010 r.) wygrał ranking na hasło, które najbardziej zachęciłoby Polaków do wizyty w danym mieście lub regionie.
- Jury Polskiego Konkursu Reklamy (KTR 2010) oceniające najlepsze projekty reklamowe 2009 roku wyróżniło kampanię „Mazury Cud Natury” w kategorii „Marketing miejsc”.
- Kampania “Mazury Cud Natury” otrzymała w kwietniu 2010 roku podczas konkursu „Złote Formaty” aż dwa wyróżnienia za prowadzoną działalność promocyjną Konkurs jest częścią Festiwalu Promocji Miast i Regionów – największego w Europie wydarzenia związanego z marketingiem miejsc.
- W ramach projektu „20latrp.pl” – promującego największe sukcesy ostatnich 20 lat RP, trwał internetowy konkurs na sukcesy regionalne w trzech kategoriach: człowiek, dzieło i otocznie. W województwie warmińsko-mazurskim, w kategorii „otoczenie” wygrała kandydatura: Krainy Wielkich Jezior Mazurskich – jako finalisty światowego konkursu na 7 Nowych Cudów Natury, uzyskując jednocześnie najwięcej oddanych głosów spośród wszystkich regionalnych kandydatów.
- Spośród tych laureatów, które uzyskały w regionach najwięcej głosów, wybrany został tzw. „Sukces Sukcesów XX-lecia”. Internauci spośród 16 kandydatur – ponownie postawili na Mazury – które stały się liderem 100 sukcesów dwóch minionych dekad!
- Witryna www.MazuryCudNatury.org - oficjalna strona internetowa kampanii "Mazury Cud Natury" - otrzymała w grudniu 2010 r. dwa wyróżnienia "Webstarfestival 2010" - prestiżowego konkursu promującego najlepsze polskie strony www oraz kampanie internetowe.
Werdyktem jury, strona MazuryCudNatury.org znalazła się w gronie trzech najlepszych witryn walczących o tytuł: STRONY WWW w kategorii "Podróże i Turystyka" – otrzymując I wyróżnienie oraz w gronie trzech najlepszych witryn walczących o tytuł WEBSTAR CREATIVE w kategorii "Web Design" – otrzymując II wyróżnienie.
W kategorii WEB DESIGN, strona Mazur uległa jedynie z takimi potentatami serwisów internetowych jak "K2 Internet", czy " 180heartbeats", zaś w kategorii PODÓŻE i TURYSTYKA jedynie z głównym laureatem całego konkursu.
Marka Mazury została uznana także najmocniejszą marka w kategorii marketing terytorialny 2011 r. otrzymując tytuł Superbrands. Wręczenie statuetki odbyło się 1 marca 2011 r.
Fundacja New7Wonders uznała kampanię „Mazury Cud Natury” najbardziej „kreatywną w wykorzystywaniu mediów do promocji Mazur na świecie w ramach konkursu na 7 Nowych Cudów Natury”.
Nominacja w Ogólnopolskim Konkursie Reklamy KTR 2011 dla kreacji „TO MAZURY..” promującą Mazury Cud Natury.
Wyróżnienie FilmAT – Film, Art & Tourism Festival 2011 dla kampanii „Mazury Cud Natury” za profesjonalną kampanię promującą Polskę przez piękno Mazur, prowadzoną w związku ze światowym plebiscytem na 7 Nowych Cudów Natury.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz