Przypominamy, że termin złożenia PIT-11, PIT-40A/11A za 2021 r. upływa 31 stycznia br.
Elektroniczny PIT płatnicy składają w najnowszej wersji:
-
informację PIT-11 za rok 2021 – w wersji 27,
-
informację PIT-40A/11A za rok 2021 – w wersji 20.
Interaktywne formularze są dostępne na stronie podatki.gov.pl w zakładce: Formularze elektroniczne dla płatników.
Przypominamy o stosowaniu najnowszych wersji formularzy deklaracji za dany okres. Wcześniejsze, nieobowiązujące formularze, nie uwzględniają wprowadzonych zmian. Oznaczenie wersji znajduje się w prawym dolnym rogu każdego formularza.
-
Przypominamy o obowiązku wpisywania przez płatnika prawidłowego identyfikatora podatkowego NIP/PESEL podatnika (pracownika) w dokumentach PIT.
-
Błędem jest np. wpisywanie ciągu takich samych cyfr (jak np. 1111111111 czy 9999999999).
-
Rzetelne wpisanie danych w informacjach przekazywanych do urzędu skarbowego pozwala na jednoznaczną identyfikację pracownika.
-
Nieprawidłowe informacje od płatników za rok 2022 nie są przyjmowane.
Prawidłowe wpisanie NIP/PESEL pracownika umożliwia:
-
wygenerowanie i udostępnienie przez urząd skarbowy pracownikowi zeznania podatkowego w usłudze Twój e-PIT na podatki.gov.pl,
-
zalogowanie się przez pracownika do usługi Twój e-PIT z wykorzystaniem jego danych podatkowych PESEL lub NIP,
-
złożenie zeznania podatkowego przy użyciu np. bezpłatnego systemu e-Deklaracje, dostępnego na podatki.gov.pl,
-
skorzystanie przez pracownika z przysługujących ulg i odliczeń oraz zwrotu nadpłaty podatku.
Tym samym brak właściwego PESEL lub NIP w przekazywanych informacjach podatkowych uniemożliwi bądź utrudni pracownikowi wywiązanie się z jego obowiązków podatkowych w PIT.
Renata Kostowska
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz