Promocja miast i regionów jest czymś więcej, niż tylko tradycyjnie rozumianą komunikacją marketingową. Jej funkcjami pozostają co prawda informowanie, wywołanie zainteresowania ofertą konkretnej grupy odbiorców, następnie wzbudzenie pożądania i wreszcie nakłonienie do podjęcia decyzji zakupowej, inaczej jednak niż w marketingu produktów, czy usług, promocja jednostek samorządu terytorialnego służy jednocześnie realizacji wielu celów dla różnych grup docelowych - pisze Jarosław Górski - z Best Place – Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc.
BYĆ LIDEREM PROMOCJI
Od kilku lat polskie miasta i województwa starają się realizować swoje zadania promocyjne w sposób strategiczny. Specjaliści od promocji miejsc zgłębiają wiedzę na temat marketingu i brandingu. Urzędnicy zajmujący się promocją swoich miast i regionów śledzą wzajemnie swoje poczynania, niejednokrotnie wymieniając się doświadczeniami oraz ucząc się na cudzych sukcesach i porażkach. Uznanie środowiska samorządowych specjalistów od marketingu może być dla nich nagrodą za ciężką i co najważniejsze, skuteczną pracę. To spostrzeżenie skłoniło Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc do przeprowadzenia badania wśród szefów promocji dużych miast oraz województw.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz