Korzystanie z elektronicznych form obsługi Klienta
Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) zachęca do korzystania z e-usług i kontaktu z urzędami skarbowymi poprzez e-PUAP i infolinie.
Usługi e-Deklaracje i Twój e-PIT, dostępne na stronie podatki.gov.pl, pozwalają na sprawne rozliczanie podatków bez wizyty w urzędzie skarbowym.
Więcej informacji dostępnych jest na stronach internetowych poszczególnych urzędów skarbowych i na podatki.gov.pl
Natomiast w serwisie biznes.gov.pl znajdują się opisy elektronicznych usług świadczonych przez urzędy skarbowe, między innymi informacje o tym w jaki sposób, elektronicznie, można złożyć wniosek i uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach oraz należnościach celnych lub stwierdzające stan zaległości.
Wizyta w urzędzie
W wyjątkowych sytuacjach, w których nie można załatwić sprawy przez e-usługi, od najbliższego piątku czyli od 8 maja 2020 r. możliwa będzie wizyta w urzędzie skarbowym przez 2 dni w tygodniu:
• Środa od 9:00 do 15:00
• Piątek od 9:00 do 13:00
W pozostałe dni obsługa Klienta odbywa się w jednostkach KAS poprzez e-Usługi, e-PUAP i telefonicznie.
Nadal pisma, dokumenty czy deklaracje będzie można wrzucać do skrzynek podawczych wystawionych w wejściach do urzędów.
Ze względu na bezpieczeństwo prosimy, aby odwiedzać siedziby urzędów skarbowych tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Takie osoby powinny posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta (do czasu obowiązywania wytycznych rządowych).
Obsługa podatników będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między Klientami a pracownikami. Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.
Prosimy o stosowanie się do zaleceń wywieszonych w siedzibach urzędów skarbowych.
Renata Kostowska
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz