- Obydwa samorządy wojewódzkie zdecydowały się wesprzeć także finansowo samorządy lokalne, które uczestniczą w projekcie – mówi Jacek Protas, Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego. – Kanał i „Pętla Żuław” to projekty, które doskonale się uzupełniają. Pętla ma połączyć drogi śródlądowe, Deltę Wisły i Zalew Wiślany. Przez ten obszar przepływa rocznie ponad 40 tys. turystów wodnych, a ponad 4 tys. wędkarzy spędza tu weekendy. Turystów nie obchodzą granice między województwami, powiatami czy gminami, chcą tylko ciekawie i bezpiecznie odpocząć. Dlatego połączyliśmy siły, pracujemy nad udrożnieniem szlaków wodnych i zagospodarowaniem terenu wokół nich. Budujemy sieci nowoczesnych, ekologicznych przystani żeglarskich.
Dzięki programowi po stronie województwa warmińsko-mazurskiego powstaną przystanie żeglarskie w Braniewie i Nowej Pasłęce, port żeglarski w Elblągu, zostanie zagospodarowane nabrzeże zachodnie portu w Tolkmicku.
Opis zadań infrastrukturalnych realizowanych w województwie warmińsko-mazurskim:
1. Gmina Miasto Braniewo jest odpowiedzialna za budowę przystani żeglarskiej w Braniewie. W części hydrotechnicznej zadanie obejmuje budowę pomostu cumowniczego dla jachtów i małych jednostek żeglugi śródlądowej. Jako rozwiązanie techniczne przyjęto pomosty pływające (trzy o długości 10 m, dwa trapy wejściowe, pochylnia do wodowania). W części lądowej zadanie obejmuje budynek bosmanatu, budynek sanitariatów oraz zagospodarowanie terenu z budową ciągów pieszych, sieci uzbrojenia terenu oraz elementów małej architektury.
2. Gmina Braniewo jest odpowiedzialna za budowę przystani żeglarskiej w Nowej Pasłęce. W ramach przystani żeglarskiej zaprojektowano umocnienie brzegu na długości 172 m i budowę 32 pomostów. Planuje się budowę drogi dojazdowej do przystani oraz parking na 22 miejsca postojowe, a także budowę linii elektroenergetycznych, wodociągu i kanalizacji sanitarnej. Inwestycja obejmuje również budowę mostu zwodzonego przez kanał portowy przy ujściu do Pasłęki.
3. Miasto Elbląg jest odpowiedzialne za rozbudowę portu żeglarskiego w Elblągu. W części hydrotechnicznej program inwestycji obejmuje dostosowanie basenu jachtowego do obsługi jednostek pływających o zanurzeniu do 2,5 m. Jachty cumujące w basenie będą miały zapewnione bezpieczne warunki cumowania, osiągnięte poprzez przebudowę konstrukcji nabrzeża, dostęp do energii elektrycznej i wody pitnej. Odbiór ścieków z jednostek pływających odbywać się będzie w wyznaczonym na nabrzeżu miejscu, poprzez mobilne, ręczne urządzenie odbierające i przewożące ścieki do przepompowni zlokalizowanej w głębi portu. Bezpieczny ruch pieszych po zmroku, w rejonie nabrzeża i na pomoście cumowniczym pływającym, zapewni projektowane oświetlenie. Przewiduje się możliwość wyciągania jednostek pływających na ląd. Ze względu na poprawienie bezpieczeństwa powodziowego na terenie jacht-klubu, inwestycja przewiduje podniesienie korony obwałowania za nabrzeżem.
4. Gmina Tolkmicko jest odpowiedzialna za zagospodarowania terenu nabrzeża zachodniego portu w Tolkmicku.W części hydrotechnicznej program inwestycji obejmuje przebudowę nabrzeża zachodniego na odcinku do projektowanych pomostów pływających oraz montaż pomostów i stanowisk cumowniczych. W części lądowej planuje się budowę budynku obsługi sanitarnej oraz zagospodarowanie terenu w postaci małej architektury, przebudowę i rozbudowę drogi dojazdowej do portu, wykonanie ciągów pieszo-jezdnych i miejsc postojowych oraz doprowadzenie mediów.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz