Akcja „150 cm” to ogólnopolska kampania edukacyjna skierowana do wszystkich uczestników ruchu drogowego, a w szczególności kierowców samochodów osobowych i ciężarowych. Celem akcji jest poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach, zwiększenie komfortu użytkowników jednośladów oraz uświadomienie kierowcom, jak ważne jest zachowanie odpowiedniej odległości od wyprzedzanych rowerzystów.
–Zależy nam na tym, by uczestnicy ruchu drogowego, bez względu na sposób, w jaki się poruszają, przestrzegali obowiązujących przepisów, w trosce o wzajemne bezpieczeństwo i wygodę. Chodzi o to, by umożliwić bezpieczne poruszanie się po mieście nie tylko rowerem, ale również pieszo i samochodem. 150 cm to odległość, która pozwala bezpiecznie wyprzedzić rowerzystę i zadbać o komfort wszystkich użytkowników polskich dróg – mówi Piotr Łuczyńskize Stowarzyszenia Zdrowy-Rower.pl, koordynator ogólnopolskiej akcji społecznej „Teraz Rower”. – Chcemy promować także kulturę rowerową, motywując wszystkich do częstszej jazdy na rowerze, a więc poruszania się nim codziennie – w drodze na uczelnię, do pracy czy do szkoły, bez obawy o życie i zdrowie – dodaje.
Akcja nabiera rozpędu
Podczas masowych imprez dla rowerzystów oraz w wyznaczonych punktach, wszyscy zainteresowani mogą otrzymać naklejkę inicjatywy „150 cm” oraz dowiedzieć się więcej o bezpiecznym wyprzedzaniu jednośladów. Pierwsza pula 5 tys. naklejek jest już dostępnaw sklepach i miejscach partnerskich na terenie całego kraju.
Logo akcji jest dystrybuowane w postaci: naklejek na samochody, memów internetowych, nadruków na koszulki oraz reklam wielkoformatowych. Ponadto organizatorzy przygotowali kilka niespodzianek – konkursów, w ramach których można wygrać kamizelki odblaskowe
z logotypem akcji.
Zainteresowani inicjatywą będą mogli znaleźć naklejki „150 cm” w specjalnie wyznaczonych punktach: serwisach, sklepach rowerowych, outletach/ komisach oraz w kawiarniach, tj. SpaceBike w Pruszkowie, AirBike, Biker Studio, Wygodny rower, Bike-Project i Milou w Warszawie.
Piotr Łuczyński
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz