Przedstawiciele najsilniejszych marek konsumenckich odebrali statuetki już po raz piąty, biznesowych - po raz trzeci. Nagroda Honorowa dla marki mającej wybitne zasługi dla promocji Polski w świecie trafiła w ręce Przewodniczącego Parlamentu Europejskiego Profesora Jerzego Buzka.
Tegorocznych kandydatów oceniono w 23 kategoriach konsumenckich (m.in. ochrona zdrowia, kosmetyki, finanse i ubezpieczenia, produkty spożywcze, rozrywka, etc.) i 42 biznesowych (m.in. bankowość, doradztwo, handel detaliczny).
Po raz pierwszy w historii Superbrands w Polsce w zestawieniu uwzględniono kategorię miast i regionów, które najskuteczniej wykorzystują swoje marki do przyciągania inwestycji i turystów.
Statuetki z rąk Niny Kowalewskiej-Motlik, pomysłodawczyni i organizatorki polskiej edycji Superbrands, odebrało 9 przedstawicieli marek nagrodzonych tytułem Business Superbrands i 42- Superbrands, w tym przedstawiciele Warszawy, Poznania i projektu Mazury Cud Natury.
Tym samym marka "Mazury Cud Natury" znalazła się w gronie takich znanych marek jak:
(Superbrands): 3M, AA Cosmetics, APART, Atlas, Auchan, AVIVA, AXA, Biedronka, Bosch, Breitling, Carrefour, Centrum Wina, Cisowianka, Dr Irena Eris, Dulux, ELLE, Electrolux, E. Wedel, Gala, iPlus, Klif, Levis, Lirene, LOT, Mercedes - Benz, Multikino, Neckermann, Noble Bank, Panorama Firm, Poznań, Salamander, Sheraton, Siemens, Simple, TUI, TVN, TVN 24, TVN Style, Vegeta, Warszawa, Zumi.pl
a także:
(Business Superbrands): Boeing , Budimex, Grupa Lotos, LG Electronics, Lotnisko Chopina, Mercedes - Benz, Raiffeisen Bank Polska S.A., RWE Polska S.A., Sodexo.
Nagrodę Honorową, przyznawaną w uznaniu zasług dla promocji Polski na arenie międzynarodowej, odebrał Przewodniczący Parlamentu Europejskiego Profesor Jerzy Buzek. Laudacje wygłosili: Prof. Magdalena Środa - etyk, filozof i publicystka, Pełnomocnik do Spraw Równego Statusu Kobiet
i Mężczyzn w rządzie Marka Belki i Paweł Rabiej, Przewodniczący Rady Marek Superbrands i wydawca magazynu ThinkTank.
Odbierając statuetkę Profesor mówił o potrzebie stałego budowania marki "Polska", która - choć przecież nie jest marką firmy czy produktu - tak jak one powinna być przedsiębiorcza i innowacyjna; inspirująca i kreatywna - ale nie naśladowcza; odważna, różnorodna i ciekawa dla świata, ale przede wszystkim - solidarna. U progu objęcia przez nasz kraj przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej "[polska] solidarność powinna być modelem dla innych regionów na świecie".
Wcześniej za polskie "Superbrands" uznano: Henrykę Bochniarz (za stworzenie PKPP Lewiatan i wkład w budowę wolnego rynku), Lecha Wałęsę (jako najsilniejszą polską markę w świecie), Leszka Balcerowicza (za Plan Balcerowicza, dzięki któremu krajowe marki mogą skutecznie konkurować na polskim rynku z najsilniejszymi markami międzynarodowymi) i... Fryderyka Chopina - 200-letnią polską markę w dwusetną rocznicę urodzin kompozytora.
Galę poprowadzili: Dorota Wellman i Marcin Prokop. Dla gości wystąpili: Natasza Urbańska, Patrycja Kazadi, fiński muzyk Osmo Ikonen oraz szkocki producenta muzyczny i promotor gwiazd Brian Allan. Ten ostatni jest inicjatorem projektu "Poland. Why not?", który ma promować polskich artystów i muzykę rozrywkową za oceanem. Utwory zaprezentowane podczas Gali Superbrands już wkrótce wejdą do albumu pod tym samym tytułem.
O sile marki miasta i regionu będą mówić uczestnicy I Festiwalu Promocji Warmii i Mazur.
Na
I Festiwal Promocji Warmii i Mazur zaprasza
Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego
oraz
Fundacja Best Place - Europejski Instytut Marketingu Miejsc
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz