UMIEJĘTNOŚĆ SŁUCHANIA NAJWAŻNIEJSZĄ CECHĄ MĘŻCZYZNY IDEALNEGO!

WYNIKI BADANIA ŻYCIE UCZUCIOWE POLEK* ZREALIZOWANEGO PRZEZ GRUPĘ IQS NA ZLECENIE MATTEL POLAND

 

Czuły, namiętny, rozumiejący potrzeby kobiet - taki właśnie zdaniem 90% Polek jest idealny mężczyzna. Co więcej, każda z nas marzy przede wszystkim o prawdziwym partnerze do rozmowy (99%). Niemniej ważny dla Pań jest wygląd wymarzonego mężczyzny - powinien być ponadprzeciętnie wysokim (183 cm) brunetem o niebieskich lub brązowych oczach.

Określając najważniejsze cechy idealnego mężczyzny, Polki stawiają na praktyczne podejście do życia - według 63% respondentek partner powinien być przede wszystkim odpowiedzialny, inteligentny
i mieć poczucie humoru.

Mów do mnie czule

Choć twierdzimy, że mężczyźni pochodzą z Marsa a kobiety z Wenus, to nie jest to silne przekonanie. Wierzymy w komunikację w związku. Dla 24% Pań ważna jest szczerość oraz prawdomówność. Swoich partnerów cenimy przede wszystkim za to, że potrafią nas pocieszyć i powiedzieć miłe słowo, które poprawi nam nastrój albo rozśmieszy (56%). "Kocham Cię" to najważniejsze dwa słowa, jakie chcemy usłyszeć. Miłe są także komplementy dotyczące naszej urody oraz wyglądu. Co ciekawe, dla wielu kobiet najmilszą rzeczą jaką kiedykolwiek usłyszały były... oświadczyny.

Ale komunikacja to nie tylko "czułe słówka'. Umiejętność słuchania to jedna z najważniejszych cech, na którą Polki zwracają uwagę. Co więcej, brak tej cechy u swoich partnerów deklaruje prawie 30% Pań, choć częściej irytuje to mężatki niż kobiety żyjące w związku nieformalnym  (odpowiednio 22% wskazań wśród kobiet niezamężnych wobec 32% wśród mężatek).

Sławnym i bogatym mówimy "nie"

Oczekiwania Polek są raczej nowoczesne i wykraczają poza stereotyp "macho". Nie pociąga nas ani władza ani sława. Zdecydowanie odrzucamy polityka jako mężczyznę idealnego. Wybierając partnera „na życie” nie interesują nas też aktorzy, choć Polka najchętniejwybrałaby sięna randkę przede wszystkim z którymś z zagranicznych znanych przystojniaków, takich jak Johnny Depp, George Clooney czy Brad Pitt (odpowiednio 35, 34, 31% Polek).

 

*Badanie „Życie uczuciowe Polek” zrealizowane przez IQS na zlecenie Mattel Poland w dniach
2-7 lutego 2011 r., metodą CAWI na próbie N: 450 kobiet, w trzech grupach wiekowych: 18-29 lat, 30-39 lat oraz 40-49 lat.

Katarzyna Gierczak

Źródło: Własne

Galeria

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz