Znamy laureatów konkursu PRO WARMIA MAZURY 2012

Trwa (30 marca 2012 r.) II Festiwal Promocji Warmii i Mazur, który od wczoraj gromadzi w Elblągu specjalistów marketingu miejsc i pracowników promocji lokalnych samorządów. W czwrtkowy wieczór, podczas uroczystej gali, poznaliśmy laureatów pierwszej edycji konkursu PRO WARMIA MAZURY 2012 na projekty promocyjne samorządów gminnych z naszego województwa.

 

Główną ideą konkursu jest podnoszenie standardów działań marketingowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego regionu Warmii i Mazur.

Konkurs został ogłoszony przez Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego w końcu lutego br.

Do konkursu można było nadsyłać prace dotyczące projektów promocyjnych zrealizowanych w okresie od stycznia 2011 do lutego 2012 roku. Jury oceniało projekty promocyjne pod kątem ich kreatywności, oryginalności pomysłów, kunsztu warsztatu, niekonwencjonalnego podejścia do tematu i zastosowania oryginalnych środków. Jednocześnie, brano pod uwagę rezultaty i skuteczność oraz to, czy projekty powstawały w wyniku współpracy podmiotów działających na rzecz marketingu województwa warmińsko-mazurskiego i jego jednostek samorządu terytorialnego.

 

W terminie wpłynęło 13 zgłoszeń od 6 samorządów w 3 kategoriach konkursowych: „reklama w mediach i kompleksowe kampanie reklamowe”; „wydarzenie promocyjne” oraz „wydawnictwo promocyjne”.

 

Jury konkursu postanowiło nagrodzić 5 projektów, przyznając po jednej nagrodzie w każdej kategorii oraz 2 wyróżnienia w kategorii „wydawnictwo promocyjne”.

 

Projekty oceniało jury w składzie:

 

Radosław Zawadzki – dyrektor Departamentu Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (przewodniczący jury)

Rafał Gruchalski – dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Elblągu

Justyna Kozłowska-Dyrla - kierownik Wirtualnego Centrum Kultury eŚwiatowid.pl

Dr Jacek Poniedziałek – adiunkt w Katedrze Socjologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

Jarosław Górski – członek zarządu Europejskiej Instytutu Marketingu Miejsc Best Place

 

 

 

 

Lista laureatów

 

KATEGORIA  WYDAWNICTWO PROMOCYJNE

 

NAGRODA GŁÓWNA

W kategorii „Wydawnictwo promocyjne” nagrodę otrzymuje projekt „Folder TECHNO-PARK w Ełku”, zgłoszony przez Urząd Miasta Ełku. Nagrodę odebrał prezydent Miasta Ełku Tomasz Andrukiewicz.

 

Nagrodę przyznano za bardzo dobre dostosowanie formy i treści wydawnictwa do specyfiki odbiorców, za oszczędną w słowach, acz szczegółową prezentację, za wysokiej klasy rozwiązania graficzne, zwięzłą przejrzystą i atrakcyjną formę

WYRÓŻNIENIE (równorzędne)

W kategorii „Wydawnictwo promocyjne” wyróżnienie otrzymał projekt „Ogarnij Ełk wszystkimi zmysłami” zgłoszony przez Urząd Miasta Ełku. Wyróżnienie odebrał prezydent Miasta Ełku Tomasz Andrukiewicz.

 

Wyróżnienie przyznano za oryginalne, innowacyjne podejście do wydawnictw drukowanych, zaangażowanie emocji i zmysłów czytelnika, atrakcyjną i świeżą w formie i treści prezentację najważniejszych atrakcji miasta oraz najwyższą jakość druku.

 

WYRÓŻNIENIE (równorzędne)

W kategorii „Wydawnictwo promocyjne” wyróżnienie otrzymał projekt “Spacerem po Giżycku – przewodnik po turystyce aktywnej”, zgłoszony przez Urząd Miejski w Giżycku. Wyróżnienie odebrała burmistrz Giżycka Jolanta Piotrowska.

 

Wyróżnienie przyznano za  głębokie zrozumienie roli drukowanych przewodników, za przemyślaną treść i dopasowaną formę, za zatrzymanie i utrzymanie na dłużej uwagi czytelnika, za skuteczne zaproszenie do bliższego zapoznania się z licznymi atrakcjami miasta.

 

KATEGORIA  WYDARZENIE PROMOCYJNE

 

NAGRODA GŁÓWNA

W kategorii „Wydarzenie promocyjne” nagrodę otrzymał  projekt „Herbalife Susz Triathlon 2011” zgłoszony przez Urząd Miejski w Suszu. Nagrodę odebrał Marcin Mądry, z biura Promocji i Rozwoju Gminy, Urzędu Miejskiego w Suszu.

 

Nagrodę  przyznano za zbudowanie wyjątkowego, ze wszech miar wyróżniającego wydarzenia, za skuteczne i profesjonalne użycie eventu do celów promocji marki gminy, za nienaganną organizację, konsekwentną i dobrze przemyślaną promocję oraz za efektywne budowanie relacji partnerskich.

 

KATEGORIA REKLAMA W MEDIACH I KOMPLEKSOWE KAMPANIE REKLAMOWE

 

NAGRODA GŁÓWNA

W kategorii „Reklama w mediach i kompleksowe kampanie reklamowe” nagrodę otrzymał projekt „Ełk – kulinarna stolica Mazur” zgłoszony przez Urząd Miasta Ełku. Nagrodę odebrał prezydent Miasta Ełku Tomasz Andrukiewicz.

W drugim dniu uczestnicy festiwalu biorą udział w warsztatach, dotyczących wykorzystania mediów społecznościowych w promocji miast i regionów, znaczenia systemów identyfikacji wizualnej oraz promocji gospodarczej w praktyce.

 

Pomysłodawcą i głównym organizatorem imprezy jest Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego, a partnerem merytorycznym – Fundacja Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc. Za organizację Festiwalu odpowiada Departament Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, który w tym roku jest dodatkowo wspierany przez Miasto Elbląg.

 

Więcej informacji na stronie www.FestiwalPromocji.pl.

 

 

 

 

Źródło: UM

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz