Główną ideą konkursu jest podnoszenie standardów działań marketingowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego regionu Warmii i Mazur.
Konkurs został ogłoszony przez Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego w końcu lutego br.
Do konkursu można było nadsyłać prace dotyczące projektów promocyjnych zrealizowanych w okresie od stycznia 2011 do lutego 2012 roku. Jury oceniało projekty promocyjne pod kątem ich kreatywności, oryginalności pomysłów, kunsztu warsztatu, niekonwencjonalnego podejścia do tematu i zastosowania oryginalnych środków. Jednocześnie, brano pod uwagę rezultaty i skuteczność oraz to, czy projekty powstawały w wyniku współpracy podmiotów działających na rzecz marketingu województwa warmińsko-mazurskiego i jego jednostek samorządu terytorialnego.
W terminie wpłynęło 13 zgłoszeń od 6 samorządów w 3 kategoriach konkursowych: „reklama w mediach i kompleksowe kampanie reklamowe”; „wydarzenie promocyjne” oraz „wydawnictwo promocyjne”.
Jury konkursu postanowiło nagrodzić 5 projektów, przyznając po jednej nagrodzie w każdej kategorii oraz 2 wyróżnienia w kategorii „wydawnictwo promocyjne”.
Projekty oceniało jury w składzie:
Radosław Zawadzki – dyrektor Departamentu Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (przewodniczący jury)
Rafał Gruchalski – dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Elblągu
Justyna Kozłowska-Dyrla - kierownik Wirtualnego Centrum Kultury eŚwiatowid.pl
Dr Jacek Poniedziałek – adiunkt w Katedrze Socjologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
Jarosław Górski – członek zarządu Europejskiej Instytutu Marketingu Miejsc Best Place
Lista laureatów
KATEGORIA WYDAWNICTWO PROMOCYJNE
NAGRODA GŁÓWNA
W kategorii „Wydawnictwo promocyjne” nagrodę otrzymuje projekt „Folder TECHNO-PARK w Ełku”, zgłoszony przez Urząd Miasta Ełku. Nagrodę odebrał prezydent Miasta Ełku Tomasz Andrukiewicz.
Nagrodę przyznano za bardzo dobre dostosowanie formy i treści wydawnictwa do specyfiki odbiorców, za oszczędną w słowach, acz szczegółową prezentację, za wysokiej klasy rozwiązania graficzne, zwięzłą przejrzystą i atrakcyjną formę
WYRÓŻNIENIE (równorzędne)
W kategorii „Wydawnictwo promocyjne” wyróżnienie otrzymał projekt „Ogarnij Ełk wszystkimi zmysłami” zgłoszony przez Urząd Miasta Ełku. Wyróżnienie odebrał prezydent Miasta Ełku Tomasz Andrukiewicz.
Wyróżnienie przyznano za oryginalne, innowacyjne podejście do wydawnictw drukowanych, zaangażowanie emocji i zmysłów czytelnika, atrakcyjną i świeżą w formie i treści prezentację najważniejszych atrakcji miasta oraz najwyższą jakość druku.
WYRÓŻNIENIE (równorzędne)
W kategorii „Wydawnictwo promocyjne” wyróżnienie otrzymał projekt “Spacerem po Giżycku – przewodnik po turystyce aktywnej”, zgłoszony przez Urząd Miejski w Giżycku. Wyróżnienie odebrała burmistrz Giżycka Jolanta Piotrowska.
Wyróżnienie przyznano za głębokie zrozumienie roli drukowanych przewodników, za przemyślaną treść i dopasowaną formę, za zatrzymanie i utrzymanie na dłużej uwagi czytelnika, za skuteczne zaproszenie do bliższego zapoznania się z licznymi atrakcjami miasta.
KATEGORIA WYDARZENIE PROMOCYJNE
NAGRODA GŁÓWNA
W kategorii „Wydarzenie promocyjne” nagrodę otrzymał projekt „Herbalife Susz Triathlon 2011” zgłoszony przez Urząd Miejski w Suszu. Nagrodę odebrał Marcin Mądry, z biura Promocji i Rozwoju Gminy, Urzędu Miejskiego w Suszu.
Nagrodę przyznano za zbudowanie wyjątkowego, ze wszech miar wyróżniającego wydarzenia, za skuteczne i profesjonalne użycie eventu do celów promocji marki gminy, za nienaganną organizację, konsekwentną i dobrze przemyślaną promocję oraz za efektywne budowanie relacji partnerskich.
KATEGORIA REKLAMA W MEDIACH I KOMPLEKSOWE KAMPANIE REKLAMOWE
NAGRODA GŁÓWNA
W kategorii „Reklama w mediach i kompleksowe kampanie reklamowe” nagrodę otrzymał projekt „Ełk – kulinarna stolica Mazur” zgłoszony przez Urząd Miasta Ełku. Nagrodę odebrał prezydent Miasta Ełku Tomasz Andrukiewicz.
W drugim dniu uczestnicy festiwalu biorą udział w warsztatach, dotyczących wykorzystania mediów społecznościowych w promocji miast i regionów, znaczenia systemów identyfikacji wizualnej oraz promocji gospodarczej w praktyce.
Pomysłodawcą i głównym organizatorem imprezy jest Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego, a partnerem merytorycznym – Fundacja Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc. Za organizację Festiwalu odpowiada Departament Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, który w tym roku jest dodatkowo wspierany przez Miasto Elbląg.
Więcej informacji na stronie www.FestiwalPromocji.pl.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz