Galeria Warmińska – inwestycja rozpoczęta!

Galeria Warmińska najnowocześniejszy kompleks handlowo-rozrywkowy w województwie warmińsko-mazurskim, którego budowa właśnie się rozpoczęła będzie obiektem wyjątkowym. Zaprosi klientów w świat modowych inspiracji, usług na każdą kieszeń i rozrywki cieszącej nawet najbardziej wybredne gusta.

 

Ostateczna decyzja otwierająca drogę do realizacji tej kluczowej dla Olsztyna inwestycji zapadła na początku stycznia 2013 roku, kiedy Urząd Miejski w Olsztynie wydał pozwolenie na budowę galerii. 18 stycznia dokument ten nabrał mocy urzędowej i pozwolił na rozpoczęcie prac.

Galeria Warmińska powstanie w południowej części miasta przy skrzyżowaniu dwóch najważniejszych arterii miejskich – ulic Sikorskiego i Tuwima w sąsiedztwie działającego już parku handlowego, w skład którego wchodzą Real, Media Markt i Praktiker. Obiekt znajdzie się ponadto w bliskim otoczeniu największych olsztyńskich osiedli – Jarot, Nagórek i Pieczewa. Galeria zostanie wkomponowana w teren, który znajduje się na wzniesieniu o różnicy poziomów wynoszącej 8 metrów. Na dachu centrum zostanie wykonany taras stanowiący naturalne przedłużenie wzniesienia.

Na dwóch kondygnacjach i łącznej powierzchni 116 675 tysięcy metrów kwadratowych powstanie łącznie 170 lokali handlowo-usługowych, kawiarnie, restauracje, klub fitness z kortami do squasha, kręgielnia oraz nowoczesne, 9-salowe multikino. Wiadomo już, że swoje filie w Galerii Warmińskiej będą mieć najbardziej znane i wiodące na rynku brandy odzieżowe. Wiele z nich zagości w Olsztynie po raz pierwszy.

Niewątpliwie Galeria Warmińska, której budowa ma zakończyć się do końca 2014 roku, stanie się obiektem na miarę czasów. Zaprezentuje wyjątkowe połączenie efektownej estetyki, czytelnej funkcjonalności i szacunku dla natury. Klienci otrzymają nie tylko zróżnicowaną ofertę handlową, świadczoną na najwyższym poziomie jakości, ale też rozrywkę dopasowaną do potrzeb różnych grup społecznych. Galeria zapewni klientom najlepsze marki, luksusową przestrzeń i atrakcyjną rozrywkę, m.in. w postaci koncertów gwiazd.

 

Galeria Warmińska w liczbach

Powierzchnia całkowita – 116 675 m2      

Powierzchnia handlowa –. 41 497 m2

Ilość lokali handlowo-usługowych – 170

Miejsca parkingowe – 1200

Koszt inwestycji – 100 mln euro

 

 

 

W harmonii z naturą

Galeria Warmińska będzie obiektem wyjątkowym. Zaprezentuje niezwykłe połączenie nowoczesności i nowatorskich rozwiązań z szacunkiem dla tradycji i natury.  – Centrum znajdzie się w wyjątkowym miejscu styku przestrzeni naturalnej oraz miejskiej. Ten dialog stał się punktem wyjścia dla idei projektu, zastosowanych rozwiązań i motywów przewodnich – informuje prof. Ewa Kuryłowicz z Autorskiej Pracowni Architektury Kuryłowicz & Associates Sp. z o.o., odpowiedzialnej za projekt. Wizytówką obiektu będzie niewątpliwie frontowa elewacja, nawiązująca do zwyczajów budowlanych Olsztyna – muru pruskiego oraz kamiennego. Struktury ścian oraz zagospodarowanie placów podkreślą główne wejścia, tworząc unikalny charakter całego centrum, stając się reklamą jego przestrzeni handlowej i w swobodny sposób wprowadzając klientów do wnętrza. – Wątek organicznej skóry brył frontowych będzie kontynuowany we wnętrzu poprzez motywy przestrzeni main court’u z miejscem na eventy oraz food court’u, gdzie wnętrze płynnie połączy się ze strefą zieleni i rekreacji na zewnątrz – tłumaczy prof. Ewa Kuryłowicz.

Powierzchnia całkowita galerii, która kształtem będzie przypominać prostokąt,to 116 675 m2, powierzchnia handlowa – 41 497 m2. To również cztery kondygnacje naziemne mieszczące pomieszczenia handlowo-usługowe oraz dwupoziomowy parking. Trzy główne wejścia do budynku usytuowane będą w jego wschodniej części od strony skrzyżowań Alei Sikorskiego z ulicami Tuwima i Wańkowicza oraz w centralnej części elewacji. Od strony zachodniej, na poziomie I piętra, wyjście z galerii wprowadzi natomiast klientów w teren rekreacji.

Wnętrze galerii zostanie tak urządzone, by zaskoczyć i zachwycić wszystkich klientów, nawet tych najbardziej wybrednych. – Strefę handlową zaprojektowano na planie dwóch pętli, które połączą się w centralnej części budynku za pomocą mostków oraz specjalnych kładek łączących galerie – wyjaśniaprof.Ewa Kuryłowicz. Powierzchnie handlowe umieszczone będą obustronnie wzdłuż pasaży – otworzą się witrynami w stronę powierzchni najmu na pełną szerokość. Specjalnie szklony dach pasażu zapewni naturalne doświetlenie galerii. Między poszczególnymi poziomami klienci będą mogli poruszać się trzema ciągami schodów ruchomych oraz czterema windami.

Budynek Galerii Warmińskiej będzie przyjazny nie tylko tradycji i naturze, ale również osobom niepełnosprawnym. – Wejścia dostępne są z poziomu chodników ulic, dźwigi posiadają parametry umożliwiające korzystanie z nich  przez osoby na wózkach inwalidzkich. Dźwigi obsługują także dwa poziomy parkingów. Co więcej, na obu tych kondygnacjach zaprojektowano stanowiska dla osób niepełnosprawnych –opowiada prof. Ewa Kuryłowicz.

 

 

 

 

Galeria Warmińska – inwestycja dla mieszkańców

Olsztyn – miasto z duszą

Olsztyn – stolica województwa warmińsko-mazurskiego jest miejscem, w którym żyje się w harmonii z przyrodą. W granicach miastaznajduje się 11 jezior, a tereny zielone stanowią znaczącą część jego powierzchni. Liczący prawie 200 tys. mieszkańców Olsztyn promuje się jako miasto zabytków, wody oraz terenów zielonych. To również miejscez duszą – co czwarty olsztynianin jest studentem, kampus Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego to ok. 30 tysięcy studentów. Aglomeracja dysponuje więc olbrzymim potencjałem naukowym. Wizerunek miasta, świeży, pełen pozytywnej energii, pozwalający na złapanie chwili wytchnienia od codzienności przyciąga również turystów licznie odwiedzających Warmię i Mazury, szczególnie w okresie wiosenno-letnim. Wszyscy znajdą coś dla siebie w Galerii Warmińskiej.

 

Szansa dla miasta

Dla liczącego prawie 200 tys. mieszkańców Olsztyna budowa nowoczesnego centrum handlowo-rozrywkowego to wyjątkowa szansa na ożywienie gospodarki regionu. To także niezwykłe wydarzenie dla przyszłych klientów obiektu oraz dla samych władz samorządowych, które w powstaniu galerii i jej nowoczesnej formie dostrzegają nie tylko kapitał finansowy, ale również korzyści kulturowe i społeczne. Zwłaszcza, że swoim wyglądem będzie wyróżniała się na tle innych tego typu budowli w Polsce. - Bardzo nas cieszy, że w naszym mieście powstanie budynek zaprojektowany przez jednego z najbardziej uznanych w XXI wieku architektów . Upatrujemy w tej inwestycji szansę dla Olsztyna na mapie tzw. turystyki biznesowo-handlowej. Tym bardziej, że budynek będzie łączył dobrą współczesną architekturę z różnorodnymi funkcjami, od handlowych po społeczne. Powstanie Galerii Warmińskiej wzbogaci ponadto obecną ofertę handlowo-rozrywkową – mówi Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna.

Powstanie Galerii Warmińskiej wprowadzi ożywienie do lokalnej gospodarki. Klienci zyskają dostęp do marek, których dotychczas na olsztyńskim rynku nie było. Wprowadzenie tak szerokiej i ukierunkowanej na klienta oferty handlowej, jaką zaoferuje nowo budowane centrum, zawsze wpływa na poziom i jakość konkurencji. To sprawi, że więcej pieniędzy pozostanie na lokalnym rynku, olsztynianie nie będą już bowiem musieli robić zakupów poza miastem.

 

Premierowe centrum w Olsztynie

Galeria Warmińska będzie obiektem wyjątkowym. Nie tylko zaproponuje nowatorskie rozwiązania architektoniczne, ale też spersonalizowane podejście do klienta. Tu każdy będzie indywidualnością i każdy znajdzie coś dla siebie. Fani mody znajdą pełną gamę odzieży i stylowych inspiracji, amatorzy natury – parkowe alejki obsadzone zielenią, fani rozrywkowych emocji – eventy na każdy temat.

Ogromny potencjał inwestycji dostrzegły także władze samorządowe, które od samego początku pomagają inwestorowi w realizacji zadania. - Zawsze staramy się wspierać inwestorów, którzy wpisują się w kierunki rozwoju naszego miasta. Modernizacja transportu publicznego i wprowadzenie na ulice Olsztyna tramwaju współgrają z tym dużym przedsięwzięciem. Pomagamy także w prowadzeniu procedury formalno-prawnej, udostępniamy posiadane strategiczne opracowania, angażujemy także inwestora w życie miasta i naszych mieszkańców – informuje prezydent Piotr Grzymowicz. Władze zdają sobie sprawę, że funkcjonowanie Galerii Warmińskiej nie tylko przyniesie miastu ogromne prawie 2-milionowe wpływy z tytułu podatków, ale też poprawi jego atrakcyjność na mapie turystycznej regionu.

 

Nowe miejsca pracy

Dla mieszkańców Olsztyna i okolic powstanie nowoczesnego centrum handlowo-rozrywkowego to przede wszystkim szansa na pracę. Galeria z całą pewnością zapewni zatrudnienie grupie kilkuset osób, zarówno podczas etapu jej budowania, jak i już po otwarciu. To imponująca liczba. - Każde nowe miejsca pracy są w naszym mieście i regionie cenne. Z pewnością rozmach inwestycji zapewni nowe miejsca pracy podczas budowy, ale również po jej zakończeniu – mówi Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna. Władze liczą na to, że w Galerii Warmińskiej zatrudnienie znajdą osoby młode i długotrwale bezrobotne.      

Również instytucje pomagające w znalezieniu pracy bardzo liczą na miejsca oferowane przez galerię. Liczę na to, że przy projekcie budowy Galerii Warmińskiej będą pracowały nasze firmy i nasi bezrobotni. W sytuacji stagnacji, jaką obecnie obserwujemy w budownictwie i handlu, każde miejsce pracy jest na wagę złota. Olsztyn nie jest aż tak wielką metropolią i jeśli w efekcie budowy galerii przybędzie nam tysiąc miejsc pracy, to będzie naprawdę dużo i poprawi sytuację na naszym rynku pracy – tłumaczy Zdzisław Szczepkowski, dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie.

 

Najemcy z regionu

Dla lokalnej gospodarki znaczący jest także fakt, iż duży procent najemców, którzy już podpisali umowy najmu w Galerii Warmińskiej, stanowią właśnie firmy z regionu.                         Głównym celem przy tworzeniu  mixu najemców w naszej galerii jest przede wszystkim komplementarność oferty zamiast jej powielania, co trudno osiągnąć tylko za pomocą najemców sieciowych. Dlatego podpisaliśmy wiele umów najmu z lokalnymi najemcami i z wieloma prowadzimy rozmowy. Mamy świadomość, że właśnie miejscowi kupcy, prowadzący swoje interesy od lat, znają najlepiej specyfikę lokalnego handlu, a to będzie tworzyć siłę tego projektu – mówi Mariusz Kowalczyk z Libry Project, odpowiedzialnej za komercjalizację galerii.

W Galerii Warmińskiej znajdzie się łącznie 170 lokali handlowo-usługowych. Swoje salony otworzą m.in. marki Adidas/Reebok, Apart, Bershka, Big Star, Camaieu, Cropp Town, Ecco, House, Lavard, Levi’s, Massimo Dutti, New Yorker, Orsay, Pretty One, Pull and Bear, Reserved, Rossman, Sephora, Sinsay, Smyk, Stradivarius, Tally Weijl, W. Kruk, Yes, Zara. W centrum znajdą się również supermarket Piotr i Paweł, pralnia Perfect Clean, klub fitness Jatomi Pure oraz nowoczesne Multikino. Wszystkie zatrudnią pracowników z Olsztyna i okolic.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Partnerzy

Autorska Pracownia Architektury Kuryłowicz & Associates Sp. z o.o.

Projekt Galerii Warmińskiej powstał w jednej z najbardziej znanych obecnie na polskim rynku pracowni architektonicznych – Autorskiej Pracowni Architektury Kuryłowicz & Associates Sp. z o.o. Projekty biura realizowane są od ponad 20 lat na terenie całego kraju.

Główna siedziba firmy mieści się na warszawskiej Saskiej Kępie. Od 2006 roku funkcjonuje również filia firmy we Wrocławiu. W ramach działalności architekci zajmują się projektowaniem obiektów wielkoformatowych, biur, centrów handlowo-usługowych, apartamentów mieszkalnych, a także planowaniem zabudowy mieszkaniowej, powierzchni sportowych i rozrywkowych. Firma uczestniczy również aktywnie w procesie budowy oferując swoje nadzory, kontrole, pomoc przy negocjacji z podwykonawcami, specjalistyczną wiedzę.

Na swoim koncie pracownia ma wiele prestiżowych nagród, m.in. CEE Building Award za Budynek Wielofunkcyjny na pl. Unii w Warszawie, Mies van Der Rohe za Dom Handlowy Wolf Bracka w Warszawie, Diament Forbesa dla najlepiej zarządzanych i najbardziej dynamicznie rosnących spółek.

 

Libra Project i Libra Project 2

Libra Project sp. z o.o. funkcjonuje na rynku od początku 2008 roku. Swoją działalność prowadzi dwutorowo. Jest zarówno agentem przy najmie obiektów handlowych, jak również deweloperem specjalizującym się w kompleksowej realizacji inwestycji wielofunkcyjnych, przede wszystkim nowoczesnych centrów handlowo-rozrywkowych. Spółka realizuje inwestycję na wszystkich jej etapach – zaczynając od wyboru najkorzystniejszej lokalizacji, poprzez etap przygotowań do inwestycji, opracowania koncepcji, przygotowania wyceny, aż po budowę obiektu i jego pełną komercjalizację.

Największym zainteresowaniem Libry Project znajdują się miasta średniej wielkości, które wykazują ogromny potencjał gospodarczo-ekonomiczny oraz dbają o stałe uatrakcyjnianie swojej oferty kulturalnej. Spółka, która współpracuje z wiodącymi specjalistami w poszczególnych branżach gospodarczych, dokłada również wielu starań, by rozwijać współpracę z lokalnymi władzami.

W 2013 roku powstała spółka córka Libry Project – Libra Project 2. W przeciwieństwie do Libry Project zajmuje się ona wyłącznie budownictwem. Jest także inwestorem w Galerii Warmińskiej w Olsztynie.

 

 

 

Dariusz Miłek – człowiek renesansu

Dariusz Miłek poprzez spółkę Libra Project 2 jest większościowym inwestorem Galerii Warmińskiej. Jest również prezesem CCC, twórcą i właścicielem sieci ponad 700 sklepów w Polsce i Czechach trzech marek obuwniczych: CCC – lidera na polskim rynku obuwia, BOTI i LASOCKI. W rankingu najbogatszych Polaków tygodnika Wprost w 2012 roku zajmuje 7 pozycję.

Pierwsze finansowe doświadczenia Dariusz Miłek zbierał już w latach 80. Jako 13-latek dołączył do sekcji kolarskiej Górnika Polkowice, dwa lata później wyruszył w pierwsze zgrupowania zagraniczne. Zarobione dewizy – marki, funty i dolary – stały się jego kapitałem początkowym. Tym samym zaczęła się przygoda Dariusza Miłka z biznesem. Kiedy w wieku 21 lat ze względów zdrowotnych musiał zakończyć karierę kolarską, zajął się handlem na poważnie.

Zaczynał od stoiska z butami na targowisku w Lubinie. Interes rozwijał się znakomicie, co spowodowało, że biznesmen postanowił iść dalej. Stoiska na bazarze zamienił w sieć sklepów z tanim obuwiem Żółta Stopa. Po roku działalności funkcjonowało już 400 sklepów z tanimi butami. Gospodarka szła jednak pełną parą naprzód i wymogła na Dariuszu Miłku stworzenie nowej sieci z charakterystyczną, rozpoznawalną na rynku marką. W 1999 roku w miejsce Żółtej Stopy powstała sieć sklepów CCC, oferująca obuwie lepszej jakości, ale wciąż w niskiej cenie (stąd Cena Czyni Cuda).

Dziś CCC jest liderem na rynku obuwniczym w Polsce, pod względem sprzedaży wyprzedza nawet swojego głównego rywala – niemiecką sieć Deichmann.

Dariusz Miłek inwestuje nie tylko z przemysł obuwniczy. Od kilku lat zajmuje się budową centrów handlowych w całej Polsce. W maju 2009 roku otworzył swoją pierwszą w kraju galerię – Cuprum Arena w Lubinie. Zaledwie po roku funkcjonowania stanowiła ona już integralną część lubińskiego krajobrazu. W 2012 roku otwarto drugie centrum – Galerię Korona Kielce, która cieszy się równie mocno zainteresowaniem klientów. Obecnie jednocześnie z budową Galerii Warmińskiej realizowane są inwestycje budowy galerii w Inowrocławiu i Lesznie. Inwestor oraz najemcy liczą, że powtórzą one sukces swoich poprzedniczek.

Lider biznesu  nie tylko rozwija i inwestuje w swoje firmy, ale też sponsoruje polski sport (m.in. zawodową grupę kolarską CCC-Polsat, odnoszącą ogromne sukcesy drużynę koszykówki żeńskiej CCC Polkowice, drużynę kobiecą w kolarstwie MTB, a od niedawna również drużynę piłkarską Stomil Olsztyn).

Dariusz Miłek to zdobywca wielu prestiżowych nagród i wyróżnień, otrzymał m.in. tytuł Przedsiębiorcy Roku 2007 w konkursie Ernst&Young i reprezentował polskich przedsiębiorców w międzynarodowym konkursie World Entrepreneur of the Year 2007 (Światowego Przedsiębiorcy Roku) w Monte Carlo organizowanym przez Ernst&Young.

 

 

Rodzina gigantów

Cuprum Arena – perełką

To gigantyczne centrum handlowo-rozrywkowe wciąż pozostaje prawdziwą perełką w dorobku Dariusza Miłka. Tym, co czyni galerię Cuprum Arena wyjątkową, jest jej kształt. Lubiński gigant jest pierwszym i zarazem jedynym w Polsce obiektem, który zbudowano na planie koła. Nowoczesna architektura zgodna z najnowszymi światowymi trendami,  najwyższej jakości materiały – granit, szkło, stal, drewno, płyty z aluminium w kolorze miedzi podkreślające znaczenie tego surowca dla regionu – to wszystko tworzy niezwykły wygląd obiektu.

Na ponad 34 tys. m 2 powierzchni handlowej znajduje się 130 sklepów i punktów usługowych. Klienci mogą skorzystać z bogatej oferty handlowej wszystkich branż, m.in. delikatesów spożywczych, sklepów najlepszych marek odzieżowych i obuwniczych, sklepów ze sprzętem RTV i AGD, a nawet z wyposażeniem wnętrz. Cuprum Arena oferuje także pełną gamę usług, m.in. pralnię, fryzjera, krawca, klub fitness oraz multipleks.

 

Galeria Korona Kielce – miejsce przyjazne klientom

Otwarta w maju 2012 roku Galeria Korona Kielce to kolejny obiekt, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i łączy funkcje handlowe z rozrywkowymi. Centrum pełni rolę swoistego animatora kultury. Współczesny odbiorca chce nie tylko zrealizować zakupy, ale też spotkać się ze znajomymi, zjeść obiad z rodziną i obejrzeć film z przyjaciółmi. Kielecka galeria powstała, by zaspokoić wszystkie te potrzeby.

Inwestor stworzył miejsce przyjazne dla odwiedzających. Na otaczającym galerię placu powstał mini park z małą architekturą ogrodową. Trzy niezależne wejścia, 24 biegi schodów ruchomych oraz windy panoramiczne gwarantują klientom komfortowe przemieszczanie się pomiędzy poszczególnymi poziomami galerii. W ramach 160 lokali działających na terenie tego śródmiejskiego centrum znajdą sklepy ze światowymi markami oraz rozrywkę na najwyższym poziomie. Multikino, Klub Squash Korona, fitness Pure Jatomi Platinum, Happy Land, sklep Faun mini zoo, własna scena estradowa oraz 17 punktów gastronomicznych zachęca do odwiedzania Galerii Korona Kielce, dając obietnicę przeżywania prawdziwie pozytywnych emocji.

 

Osiedle Park Szklary – połączenie idealne

Osiedle „Park Szklary” to innowacyjny kompleks 100-stu budynków mieszkalnych w zabudowie szeregowej i jednorodzinnej z tarasami i ogrodami usytuowany w województwie dolnośląskim w odległości 7 km Lubina i 10 km od Polkowic. Niezwykłość osiedla wynika z doskonałego połączenia najnowszych technik wykonania, funkcjonalności zaprojektowanych wnętrz z tradycją i pięknem natury. To miejsce idealne dla osób aktywnych zawodowo, które cenią sobie spokój i kontakt z naturą, potrzebując jednocześnie częstych kontaktów z aglomeracjami.

 

Projekty w realizacji

Oprócz Galerii Warmińskiej, która będzie spełniać zachcianki każdego klienta, jednocześnie realizowane są także inwestycje budowy galerii w Inowrocławiu i Lesznie. Galeria Goplana powstanie w Lesznie w miejscu po byłych zakładach Goplana i Metalplast. Na trzech kondygnacjach o powierzchni wynoszącej 62 tys. m2 znajdzie się 120 lokali handlowo-usługowych i gastronomicznych, oraz część rozrywkowa: kino, klub fitness i kręgielnia.

Galeria Solna będzie pierwszym i największym centrum handlowym w Inowrocławiu. Jednokondygnacyjny budynek swoją architekturą będzie nawiązywać do tężni solankowej, jednej z najbardziej charakterystycznych obiektów miasta. W dyspozycji klientów znajdzie się różnorodna oferta handlowo-usługowa. Galeria będzie posiadać prestiżowy certyfikat BREEM dla budynków spełniających największe standardy proekologiczne.

 

 

 

Podstawowe dane o galerii w Olsztynie

Lokalizacja: Olsztyn, ul. Tuwima 26

Inwestor: Dariusz Miłek

Projektant: Autorska Pracownia Architektury Kuryłowicz & Associates Sp. z o.o.

Źródło: Własne

Galeria

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz