Radosław Zawadzki, Dyrektor Departamentu Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie przedstawił strukturę samego departamentu oraz priorytety jakie zostały przyjęte na rok bieżący. Za najważniejsze działania uznał m.in. wprowadzenie systemu grantowego na promocję regionu, prace nad system identyfikacji wizualnej, intensyfikację promocji gospodarczej, ukierunkowanie działań o znaczeniu regionalnym i przede wszystkim realizację kampanii „Mazury Cud Natury”.
System grantowy
Jak wskazał Radosław Zawadzki, system grantowy to projekt pilotażowy, oparty o jasne priorytety, który wydaje się być systemem efektywnym przez proste zasady, otwarty i elektroniczny nabór.
- Pierwszy nabór zakończył się wczoraj, kolejne nabory potrwają do 30 maja i 30 sierpnia 2011 r. – mówi Radosław Zawadzki. Kwota o jaką można się starać wynosi maksymalnie 30 tys. zł i nie może przekroczyć 70% wartości projektu.
- Dodatkowo od początku 2011 roku uruchomiliśmy przekazywanie środków finansowych na prowadzenie działań promocyjnych przez organizacje pozarządowe – dodaje Zawadzki.
System identyfikacji wizualnej
Nawiązując do prac nad systemem identyfikacji wizualnej prelegent zaznaczył konieczność szybkiego przyjęcia spójnej wizualizacji oraz udostępnienia przygotowanych materiałów poszczególnym gminom.
Promocja gospodarcza
Podejmując temat intensyfikacji promocji gospodarczej regionu Dyrektor Zawadzki podkreślił rolę wykorzystania możliwości projektu „Spójny system obsługi inwestora na Warmii i Mazurach” a także plany pozyskania kolejnych środków m.in. z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej (I.4.4).
Projekty regionalne
Prezentując projekty promocyjne o znaczeniu regionalnym mówca przypomniał takie projekty jak „Wspieram region” – zachęcający do przekazywania 1 procentu podatku na rzecz organizacji pozarządowych z naszego województwa; projekt "Twój Dom-dialog z tradycją – promujący tradycyjne budownictwo Warmii i Mazur; promocję „Pól Grunwaldzkich” – zwłaszcza w okresie poza czasem lipcowej inscenizacji; promocja kultury Warmii przez postać Ignacego Krasickiego; czy promocja przez wydarzenia – jak np. zawody balonowe w Ełku.
Wykorzystując badania PBS DGA dla Polskiej Organizacji Turystycznej (za 2010 rok) na temat Obszaru Polski Wschodniej prelegent przypomniał, że Mazury i Warmia SA najsilniej kojarzonym regionem tej części w kraju. - Za atrakcyjne z Polski Wschodniej uznano:
Mazury – 92%, Bieszczady – 87%, Góry Świętokrzyskie – 85%, Warmia – 82%, Podkarpacie – 75% - mówił Radosław Zawadzki.
Tym samym nie zabrakło tematu promocji Mazur w konkursie na 7 Nowych Cudów Natury.
„Mazury Cud Natury”
- Dwa główne cele, które przyświecają naszej kampanii to pragnienie, by Mazury oraz całe województwo stały się rozpoznawalną i uznaną marką w kraju i zagranicą, a także by same Mazury stały się marką Polski na świecie – tłumaczy Radosław Zawadzki.
- Ponieważ sam konkurs jest ukierunkowany głównie na głosowanie w Internecie, nasze działania skierowaliśmy na takie środki komunikacji jak strona internetowa, obecność w portalach społecznościowych typu Facebook, Blip, Nasza-Klasa (nk.pl), czy Twitter – mówi Zawadzki.
- Oprócz tego prowadzone były działania o charakterze eventowym i niestandardowym, jak np. Turniej piłkarski dla dzieci i młodzieży „7WondersCup”, evnety pt. „Kandydat Wszystkich Polaków”, czy radiowy cykl 20 koncertów zespołów z Warmii i Mazur nadawanych w Polskim Radiu Olsztyn i jednocześnie w Internecie pt. „KoncerTOwe MAZURY” – wylicza Zawadzki.
Od tego roku kampanię wspiera światowej sławy podróżnik –Jacek Pałkiewicz, który jako honorowy Ambasador Mazur podejmuje działania wielowątkowe: w mediach, przez wsparcie kolejnych znanych osób, czy przez współpracę z administracją państwową.
Wystąpienie Jacka Pałkiewicza, to kolejne wystąpienie przedpołudniowej sesji Festiwalu.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz