Warszawa, styczeń 2010 Polacy znają czeską literaturę, film i historię, chętnie jeżdżą do Czech, szczególnie zaś upodobali sobie przysmaki czeskiej kuchni. Dlatego właśnie powstał projekt agencji CzechTourism nazwany Wędrujący Knedliczek. Dzięki niemu mamy wyjątkową okazję, aby dowiedzieć się więcej o czeskiej kuchni narodowej, jak również mniej znanych w Polsce przysmakach regionalnych.
Wędrujący Knedliczek to wielkie road show, seria imprez, które odbędą się wiosną, kolejno w sześcu dużych miastach Polski – w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Katowicach, Częstochowie i Wrocławiu. Wszystkie będą prezentować gastronomię czeską i zachęcać do odwiedzenia Republiki Czeskiej.
Wędrujący Knedliczek jest częścią dużego projektu gastronomicznego Czech Specials lub Posmakuj Republiki Czeskiej*, promującego czeską kuchnię zarówno w kraju, jak i za granicą.
Czeskie knedliki, polskie składniki
Jak będzie przebiegało road show w Polsce? W każdym mieście Wędrujący Knedliczek „zagości“ na tydzień lub dłużej, do miesiąca. Pierwszy dzień skierowany będzie do branży gastronomicznej i przedstawicieli mediów, którzy zobaczą jak przygotowuje się czeskie knedliki ze składników dostępnych bez problemów na polskim rynku. Specjalny przepis dla polskich kucharzy z restauracji hotelowych przygotowała laureatka drugiego miejsca w konkursie ogólnokrajowym Czeski Knedlik 2009 Dagmar Janatová, która będzie swych polskich kolegów uczyć gotowania knedlików z mąki krupczatki, odpowiednika czeskiej mąki średnio mielonej.
Podczas prezentacji dla branży nie zabraknie konkursów (na przykład krojenia knedlików za pomocą nici). Zwycięzcy otrzymają vouchery na pobyty weekendowe w Czechach i nagrody rzeczowe.
Dania czeskie inaczej
Kolejne dni imprezy będą skierowane do szerokiej publiczności. Hotele zaoferują gościom tradycyjne dania czeskie, dobrane w taki sposób, aby zainteresowały polskich smakoszy. Przygotowywane ze składników używanych na co dzień w polskiej kuchni, ale trochę inaczej (na przykład ogromnie popularną w Czechach zupę z soczewicy czy z czosnku). Nie zabraknie oczywiście czeskiego piwa i morawskiego wina w specjalnych, atrakcyjnych cenach. Wybrane dania pozostaną w menu restauracji hotelowych.
„W ramach dni czeskich, dla gości przygotujemy także broszury w języku polskim z przepisami kulinarnymi. Przepisy oraz zdjęcia potraw będą dostępne rówież na stronie internetowej www.czechtourism.com“ – zapewnia pani Ivana Bílková, dyrektor przedstawicielstwa CzechTourism w Polsce.
Celem agencji CzechTourism jest przyciągnięcie jak największej liczby gości do restauracji w Polsce, które włączą się do projektu road show i zaprezentowanie kuchni czeskiej jako smakowitej, ciekawej i nie tak bardzo kalorycznej. Oferowane przysmaki powinny zachęcić polskich turystów do odwiedzenia Republiki Czeskiej w celu lepszego poznania tutejszej gastronomii.
*Czech Specials
Projekt gastronomiczny Czech Specials lub Posmakuj Republiki Czeskiej jest wspólnym dziełem agencji CzechTourism, Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji oraz Stowarzyszenia Kucharzy i Cukierników. Projekt wystartował na początku czerwca ub. roku – wtedy zostały uruchomione strony internetowe www.CzechSpecials.cz (obecnie także www.czechspecials.com w języku angielskim).
Na stronach tych znajdziemy wykaz restauracji, które otrzymały prestiżowy certyfikat Czech Specials, który gwarantuje, że w menu goście znajdą co najmniej jedną czeską potrawę narodową i jedną regionalną. Są tu także przepisy i zdjęcia wszystkich oferowanych dań – obecnie dziesięciu narodowych i kilkudziesięciu regionalnych specjałów. Pod znakiem projektu Czech Specials odbywa się szereg krajowych i zagranicznych imprez marketingowych.
Więcej informacji o projekcie w Polsce
Ivana Bílková
CzechTourism Warszawa
Dyrektor przedstawicielstwa w Polsce
e-mail: bilkova@czechtourism.com
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz