Rozstrzygnięcie V edycji konkursu Złote Formaty nastąpi podczas Festiwalu Promocji Miast
i Regionów, który odbędzie się w dniach 20-21 września 2011 roku w Warszawie. Festiwal Promocji Miast i Regionów to największe w Polsce, a także w Europie wydarzenie dedykowane szeroko pojętej promocji miejsc. Konkurs Złote Formaty stanowi przegląd osiągnięć promocyjnych polskich miast i regionów oraz weryfikację postępów w zakresie efektywności działań promocyjnych. Dotychczas, do czterech edycji Konkursu, 240 samorządów przesłało ponad 600 projektów.
Uczestnicy Konkursu ubiegają się o tytuł Złotego Formatu w pięciukategoriach: Grand Prix Festiwalu za całokształt działań promocyjnych prowadzonych na przestrzeni dwóch ostatnich lat, event, wydawnictwo promocyjne, kampania reklamowa oraz kampaniapublic relations/public relations on-line.
Konkurencja w każdej kategorii jest duża. Już samo znalezienie się w gronie nominowanych projektów jest dla samorządów wyróżnieniem. W tegorocznej edycji zgłoszono do konkursu 157 projektów z 67 samorządów, w tym aż 12 do najbardziej prestiżowej i zarazem najtrudniejszej kategorii – Grand Prix Festiwalu. Ponadto 27 projektów napłynęło do kategorii kampania reklamowa, a 22 do kategorii kampania PR/PR on-line. Dużą popularnością cieszyły się kategorie: wydawnictwo promocyjne oraz event – do obu zgłoszono po 48 projektów.
Projekty napłynęły z każdego regionu Polski, przy czym rekordową liczbę, 44 projekty, zgłosiło województwo warmińsko-mazurskie. Urzędnicy Samorządu Warmii i Mazur odpowiedzialni za promocję regionu zgłosili projekty we wszystkich kategoriach konkursu.
- Nie ukrywamy, że najwięcej naszych zgłoszeń dotyczyło projektów związanych z kampanią „Mazury Cud Natury” – mówi Jacek Protas, Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego. - Trwająca już ponad dwa i pół roku kampania, która z jednej strony zachęca do głosowania w światowym plebiscycie na 7 Nowych Cudów Natury, a z drugiej wzmacnia wizerunek Warmii i Mazur w kraju i na świecie jako regionu zrównoważonego rozwoju, posługuje się wieloma formami. Promocja naszego regionu to jednak nie tylko kampania promocyjna Mazur, stąd zgłosiliśmy też projekty związane m.in. z promocją Grunwaldu, czy obchodów związanych z postacią Ignacego Krasickiego.
Wśród projektów znalazły się i wydawnictwa promocyjne (foldery, ulotki, albumy, książki), i wydarzenia specjalne – eventy („Kandydat Wszystkich Polaków”, „Akcja Tuba”, Event w Słowenii), kampanie reklamowe (outdoor w metrze warszawskim, reklamy w autobusach miejskich), działania PR (MazuryCudNatury.TV, Ambasador Mazur, promocja na Expo w Szanghaju), a także zgłoszenia w kategorii Grand Prix konkursu (kampania „Mazury Cud Natury”, Obchody Roku Grunwaldzkiego czy Promocja Kanału Elbląskiego).
Na zwycięzców, oprócz prestiżowej statuetki Złote Formaty, czekająatrakcyjne nagrody, między innymi ogólnopolskie kampanie outdoorowe i kampanie reklamowe na nośnikach Infoscreen w warszawskim Metrze, ufundowane przez organizatora Konkursu i Festiwalu, Grupę Ströer. Łączna wartość kampanii to 100 tys. PLN brutto w każdej z pięciu kategorii konkursowych. Nominacja jest także szansą na zdobycie jednej z cennych Nagród Specjalnych przyznawanych przez Patronów i Partnerów Festiwalu – Związek Miast Polskich, magazyny Elle i Brief for Poland oraz portal PRoto.pl.
W roku ubiegłym, Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego otrzymał dwa wyróżnienia „Złotych Formatów”.
- Nagrody czy wyróżnienia zawsze są powodem dumy i radości, gdyby jednak żaden ze zgłoszonych przez nas projektów nie zyskał uznania szanownego Jury, to warto zaznaczyć, że i tak osiągnęliśmy sukces dzięki formalnemu przyjęciu do konkursu naszych projektów. Przede wszystkim chcemy bowiem zaprezentować i zaciekawić mieszkańców innych regionów oraz przedstawicieli mediów podczas Festiwalu Promocji Miast i Regionów dynamiką działań jakie podejmujemy. Jedna trzecia wszystkich zgłoszeń z Polski to projekty z Warmii i Mazur – mówi Radosław Zawadzki, Dyrektor Departamentu Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
Projekty oceni Jury składające się z ekspertów w zakresie budowania marek miast, komunikacji społecznej i marketingowej, przedstawicieli środowisk akademickich oraz osobistości i postaci życia publicznego. Funkcję audytora, czuwającego nad prawidłowością przebiegu obrad Jury, pełni Ernst & Young.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz